Weekbrief 38 inclusief liturgie zondag 15 september 2024

Zondag 15 september om 9.30 uur vieren we D.V. het Heilig Avondmaal. Bijzonder is het dat we als leden van de gemeente van Christus samen in de tekenen van brood en wijn het offer van Jezus’ lichaam en bloed voor onze redding mogen proeven. Ds. Groenendijk zal dan D.V. onze voorganger zijn.

Zondag 15 september om 11.00 uur in Heemzicht hopen wij ook het Heilig Avondmaal te vieren.

Zondag 22 september om 9.30 uur hoopt ds. C. van Dis uit Nieuwegein voor te gaan.

De collecten zijn als volgt:

De bekercollecte tijdens de Avondmaalsviering is bestemd voor ‘Halte Zomervilla’ in Nieuw Beijerland.

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

Tijdens of na de diensten kunt u geven aan de diverse collecten via het Donatieportaal van onze website of via de app “Appostel”. U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083

Hartelijk dank!

Meeleven

Meerdere gemeenteleden hebben zorgen over hun gezondheid. Mogen zij de hulp van God ontvangen, waardoor ze met moed hun weg kunnen vervolgen. David schrijft in Psalm 27:7 en 9: “Hoor mij, Heer, als ik tot U roep, wees genadig en antwoord mij. Verberg uw gelaat niet voor mij.” Dat is ook ons gebed.

De bloemen van zondag 8 september zijn met een hartelijke groet en felicitatie bezorgt bij een jarig gemeentelid.

De Loods is geopend op:

• zaterdag 14 september 2024 van 10.00-12.30 uur

U bent weer van harte welkom.

Groeten van het Loodsteam.

Zangbundel/zangdienst

Afgelopen zondagavond hebben we een mooie zangdienst meegemaakt. Wij zongen voor het eerst uit de nieuwe zangbundel Hemelhoog. Prachtige liederen hadden Corry van der Heiden en Jan Hardlooper uitgekozen. Daarbij denk ik aan: “Heer onze God, hoe heerlijk is Uw naam; Zegen mij op de weg die ik moet gaan; en: Stilte over alle landen.” Vanaf het startweekend gaan we gebruik maken van onze nieuwe tweede liedbundel Hemelhoog. Ik hoop dat het een verrijking van onze erediensten betekent.

Open kerk

Afgelopen maandag hebben we tijdens de kerkenraadsvergadering de openstelling van de kerk tot nu toe geëvalueerd. We zijn tot de conclusie gekomen dat het voor enkele vluchtelingen erg waardevol is en zij dankbaar gebruik maken van de mogelijkheid om even in de kerk te zijn. Daarnaast komen er met enige regelmaat ook andere bezoekers. De dinsdagen zijn beter bezocht dan de donderdagen, maar juist de laatste twee weken zijn er op donderdag ook enkele bezoekers geweest. We zien dat de meeste bezoekers tussen 18.30 en 20.00 uur komen. We hebben daarom besloten om de openstellingen van de kerk tot eind november door te laten lopen, alleen de tijd wat in te korten van 18.30 - 20.00 uur. In de vergadering van november zullen we dan beslissen hoe we daarna weer verder gaan.

U bent van harte welkom in de Open kerk, iedere dinsdag en donderdag van 18.30 -20.00 uur!

Startdag 28 september 2024

Als het goed is hebt u de datum van het startweekend, 28 en 29 september 2024, al in uw agenda staan. Hieronder volgt verdere informatie over de startdag.

Locatie: ‘de Wurf’

Aanvang: half 4 maar vanaf 3 uur bent u van harte welkom voor koffie, thee of fris met iets lekker erbij.

Om half 4 hebben we een middagprogramma voor jong en oud met ‘oud-hollandse’ spelletjes zoals sjoelen, kegelen, koek happen en nog veel meer.

Rond half 6 hebben we een gezamenlijke maaltijd. Daarna zingen we nog enkele liederen met elkaar en sluiten we de startdag af, dit zal zijn tussen half 7 – 7 uur.

U begrijpt dat er weer heel wat te regelen is en daarvoor hebben we uw hulp nodig. Ten eerste vragen we of u zich wilt opgeven zodat we weten op hoeveel volwassenen / kinderen we kunnen rekenen. U kunt u op verschillende manieren opgeven: * Via de mail: hervormdpiershil@ziggo.nl * Via het startdag-comité : Marjolein Nieuwenhuizen, Kievitstraat 70, tel. 06-23127816 Louise de Frel, Kon. Julianastraat 31, tel.nr. 06-57886319 Corry van der Heiden, Beatrixstraat 12, tel.nr. 06-23286254 * Via de lijst die achter in de kerk ligt Opgeven kan tot 15 september.

Het tweede waar we uw hulp bij nodig hebben is het verzorgen van de maaltijd en iets lekkers bij de koffie. Wilt u er eens over nadenken of u hierin een bijdrage kunt leveren. Om u een idee te geven van wat we nodig hebben: - Voor 10 personen kippensoep - Voor 10 personen tomatensoep - Voor 10 personen stokbrood met kruidenboter o.i.d. - Voor 10 personen broodjes met knakworst - Voor 10 personen broodjes met hamburger - Voor 10 personen salade - Voor 10 personen iets lekkers bij de koffie U ziet overal staan: - voor 10 personen ….. We hopen natuurlijk dat er veel meer zullen zijn die zich opgeven dus we hebben misschien wel voor 6 x 10 personen soep, salades en gebak nodig. Maar omdat iets klaarmaken voor 60 personen wel erg veel is, hebben we gedacht om het in porties van 10 te doen zodat het voor iedereen overzichtelijk is. Als iedereen iets klaarmaakt dan komen we vast en zeker aan een heerlijke maaltijd voor iedereen. We hopen dat het bovenstaande duidelijk is maar mocht u nog vragen hebben, dan horen we dat graag. Als u ’s middags niet aanwezig kunt zijn maar wel tijdens het eten en het zingen, dan bent u ook van harte welkom!

Liturgie voor de dienst op 15 september 2024 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Verbonden

Zingen: Psalm 87 (Op Sions berg sticht God zijn heilge stede)

Woord van genade: 1 Johannes 4:9-10