Catechisatie

Wat is catechisatie? Op de catechisatie denken we met jongeren na over de vraag wie God is en wat Hij in je leven kan betekenen. We praten met elkaar over het geloof: over de schepping, over wie Jezus is, waarom Hij aan het kruis is gestorven en uit de dood is opgestaan, en waarom je in Hem zou geloven. Ook gaat het over ziekte en genezing, wonderen, vergeving en hoe je contact met God kunt hebben. We lezen wat de Bijbel erover zegt en je kunt al je vragen stellen! Hopelijk leer je God zo (beter) kennen. We volgen een leuk werkboek, Follow Me. En wat ook belangrijk is: we proberen het gezellig te maken. Je bent van harte welkom! De gespreksleider is ds. Kees Groenendijk.

Voor wie en wanneer

De catechisatie is er voor jongeren tussen 12 en 20 jaar. We komen iedere twee weken op

dinsdag bij elkaar van 19.00 – 20.00 uur in de bovenzaal van de kerk.

Meer weten?

Neem dan contact op met ds. Kees Groenendijk (u vindt de contactgegevens via de pagina Predikant).

Belijdeniscatechisatie

In de belijdeniscatechisatie denken we na over wie God is, wat Hij betekent in je leven en over de kernpunten van het geloof. Samen lezen we uit de Bijbel en natuurlijk kun je al je vragen stellen. Aan het einde van het seizoen kun je dan belijdenis doen. Belijdenis doen is ‘ja’ zeggen tegen God in een feestelijke dienst. Het maakt niet uit hoe oud je bent. Ds. Kees Groenendijk is de gespreksleider. Je bent van harte welkom!

Wanneer en waar

Iedere twee weken op dinsdag van 20.00 – 21.00 uur is er belijdeniscatechisatie in de bovenzaal van de kerk.

Meer weten?