Weekbrief 16 inclusief liturgie zondag 14 april

Zondag 14 april 9.30 uur hoopt de heer T.J.D. de Koning uit Nieuw-Lekkerland onze voorganger te zijn.

Zondag 21 april 9.30 uur zal D.V. ds. Groenendijk voorgaan.

De collecten zijn als volgt:

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083

Hartelijk dank!

Meeleven

Meerdere gemeenteleden hebben zorgen over hun gezondheid. Wij bidden om Gods hulp voor allen die het moeilijk hebben. Paulus zegt: “Ik heb alles aan den lijve ondervonden. Ik ben tegen alles bestand door Hem die mij kracht geeft” (Filippenzen 4:12-13). Moge u ook bestand zijn tegen al uw zorgen door de Heer die u kracht geeft!

Bloemen

De bloemen zijn afgelopen week bezorgd bij een jarig gemeentelid.

De Loods is geopend op;

• zaterdag 13 april 2024 van 10.00-12.30 uur

Groeten van het Loods team.

Open Kerk

Graag wil onze dorpskerk een open, gastvrije kerk zijn, ook doordeweeks. Een open kerkdeur nodigt uit tot bezinning, tot mediteren en gebed. In een open kerk komen mensen binnen, gaan zitten of knielen, bidden. Een stille kerk ademt een geheim: er zijn hogere dingen, God is er. Daar past geen haast bij en drukte, maar rust en aandacht. De gebrandschilderde ramen, het gewelf, de open Bijbel, de Paaskaars met het kruis, de kansel, dat alles legt je het zwijgen op. De schoonheid van de oude dorpskerk nodigt uit tot verwondering. In de kerk voel je bovendien de traditie van eeuwen. Van vele generaties die ons voorgingen en hier hun geloof beleden. De kerk is meer dan hout en steen, het is de plaats van stilte, rust, gebed, op adem komen, bezinning, schoonheid, verootmoediging, verwondering, ontzag voor God.

Daarom openen wij vanaf dinsdag 7 mei de kerk ook door de week. Voorlopig op dinsdag- en donderdagavond van 18.30 – 21.00 uur. Iedereen, wie je ook bent, is van harte welkom!

Tijdens de open kerk staat een knielbank gereed, kan een kaarsje worden aangestoken, staat een icoon op de liturgische tafel, en liggen er Bijbels klaar, ook in het Oekraïens, en tevens een gebedenschrift. De komende maanden zien wij als proef, de openstelling kan uitgebreid worden. Iemand van de kerk is altijd aanwezig. Wees welkom in de open dorpskerk!

Verzoek: wie van u is bereid om ook één of meerdere avonden aanwezig te zijn tijdens de openstelling van de kerk doordeweeks?

U kunt dit doorgeven aan:

• Marjolein Nieuwenhuizen, info@hervormdpiershil.nl, 06-23127816
  • Corry van der Heiden, hervormdpiershil@ziggo.nl, 06-23286254
  • ds. Kees Groenendijk, dominee@hervormdpiershil.nl, 06-57075093

Kopij De Heuvel

Aanstaande donderdag, 18 april, moet de kopij voor de Heuvel weer ingeleverd zijn. Email adres: deheuvel@hervormdpiershil.nl

Bijbelkring Openbaring week verschoven

In verband met de vele uitgestelde werkzaamheden van ds. Groenendijk vanwege de griep, wordt de Bijbelkring Openbaring een week verschoven naar dinsdag 23 april van 19.30 – 21.15 uur. We zullen dan Openbaring 12 bespreken (hoofdstuk 7 uit ons boekje). Over de inhoud daarvan, volgende week meer.

Ziekte en Synode

In de afgelopen week was ik een aantal dagen geveld door de griep. Nu gaat het weer redelijk (donderdagavond 11 april). Hierdoor is er bezoekwerk blijven liggen. En volgende week word ik weer op de generale synode van onze kerk verwacht, waarvoor ik een aantal rapporten moet doorlezen. En omdat ook de kopij voor de Heuvel ingeleverd moet worden, ben ik genoodzaakt het bezoekwerk helaas door te schuiven.

Liturgie voor de dienst op zondag 14 april 2024 om 9.30 uur in de dorpskerk te Piershil

Thema: Angstig en machteloos

Intochtslied: Lied 971: 1 en 2 (Zing een nieuw lied voor God de Here)

Votum en groet