Donatieportaal (in ontwikkeling)

Het Donatieportaal is een nieuw onderdeel van de website van de kerk. Het is nog in ontwikkeling, maar kan al wel worden uitgeprobeerd. We beginnen met de mogelijkheden voor doneren  en bestellen (collectemunten). Later voegen we wellicht nog andere functies toe.

>>> Ga direct naar het Donatieportaal via deze link of klik op onderstaand plaatje

Of lees de toelichting hieronder over de mogelijkheden en hoe het werkt.

Geven aan collectes en andere doelen.

Het Donatieportaal biedt de mogelijkheid om online via de website of de Appostel app (zie verderop) een bijdrage te geven aan verschillende collectes en andere doelen van de kerk zoals:

• online een bijdrage geven aan de collectes tijdens de kerkdiensten; dit is vooral bedoeld voor hen die de kerkdienst volgen via kerk-TV en niet zelf in de kerkdienst aanwezig (kunnen) zijn
  • een bijdrage geven aan andere doelen zoals de Solidariteitskas, het voedselkastje "CIBUS", het kerkblad "de Heuvel" en de actie "Behoud de dorpskerk van Piershil"
  • (later dit jaar) uw toezeggingen voor "Actie Kerkbalans" invullen en eventueel een incassomachtiging regelen...

Geven uit een persoonlijk tegoed of via iDeal.

Er zijn meerdere manieren om een gift te doen:

• Direct  doneren d.m.v.  iDeal (al dan niet anoniem).
  • Doneren vanuit een persoonlijk tegoed.

Voor het doen van donaties uit uw tegoed is het nodig in het portaal (eenmalig) eerst  een account te registreren. Als u daarna inlogt op het Donatieportaal kunt u een persoonlijk tegoed aanmaken en ook later weer aanvullen. Vanuit dit tegoed kunnen dan bijdragen aan collectes en (kleinere) giften gedaan worden. Deze vorm heeft de voorkeur om de bankkosten (voor iDeal) te beperken. Grotere giften en het opwaarderen van het persoonlijke tegoed kunt u direct doen via iDeal.

Het is ook mogelijk anoniem te doneren (d.m.v. iDeal); het aanmaken van een account is dan niet nodig.

Aanvragen van collectemunten en andere zaken.

Via het Donatieportaal kunt u aanvragen en bestellingen doen en die zo nodig direct betalen

• Collectemunten bestellen en direct betalen (via bijvoorbeeld iDeal).
  • In de toekomst kunt u wellicht ook andere zaken aanvragen (nu is het bijvoorbeeld mogelijk een exemplaar van "de Heuvel" aanvragen om zonder verdere kosten te oefenen met bestellen)

Van de bestellingen/aanvragen krijgt u ter bevestiging een e-mail.

In het Donatieportaal vindt u onder het kopje "Historie" een overzicht van uw bestellingen en donaties van de afgelopen periode.

De Appostel app

Het Donatieportaal kunt u ook gebruiken door de app "Appostel" te installeren op uw smart phone of tablet.

Appostel logo

In het Youtube filmpje kunt u zien wat de mogelijkheden van Appostel zijn, hoe u de app kunt downloaden en installeren op uw smart phone of tablet

Download de app van Appostel

Appostel voor Android          of      Appostel voor Apple