Weekbrief 14

Eerste Paasdag 31 maart 9.30 uur: Paasviering Deze Paaszondag begint de zomertijd. Vanaf deze zondag beginnen de diensten weer om 9.30 uur. Solozang onder eigen gitaarbegeleiding wordt verzorgd door Jeanette Boers uit Goudswaard. Bijna 2000 jaar geleden vonden enkele vrouwen in de vroege morgen van zaterdag op zondag het graf van Jezus leeg. Was Zijn dode lichaam gestolen? Nee, Hij was opgestaan uit de dood! Dat vieren wij op Pasen. Jezus heeft de zonde en de dood overwonnen. Hij is het Licht van de wereld, verdrijft de duisternis en dood. Daarom is het Paasfeest het feest van licht en van hoop, hoop voor ieder mens, voor heel de wereld. Want er wacht ons een nieuw leven. Ook wordt de nieuwe Paaskaars aangestoken, want de levende Heer laat Zijn licht over ons schijnen. Er is op deze zondag ook weer zondagsschool. De liturgische kleur is wit, kleur van licht, vreugde, schoongewassen zijn, kleur van overwinning van de duisternis en dood. Dominee Groenendijk hoopt dan onze voorganger te zijn.

Zondag 7 april 9.30 uur hoopt ds. G. van der Ende uit Berkel en Rodenrijs bij ons voor te gaan.

Zondag 7 april 20.00 uur zal er D.V. weer een zangdienst gehouden worden. Jan Hardlooper verzorgt dan de orgelbegeleiding en Pim Visser is dan de dienstleider.

De collecten zijn als volgt:

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083

De 1e collecte van volgende week, 1e Paasdag, is bestemd voor : Kansarme jongeren in Colombia opleiden voor horeca In het noorden van Colombia komen steeds meer toeristen naar de Caraïbische kust. Kansarme jongeren die op zoek zijn naar werk, kunnen in hun eigen omgeving leren hoe ze aantrekkelijke en gezonde maaltijden kunnen koken, onder andere in een rijdende kookschool. De jongeren komen uit de armste lagen van de bevolking aan de noordkust, dicht bij de grens met Venezuela. De meesten zijn inheems of afkomstig uit Venezuela. Ieder jaar worden 80 jongeren opgeleid voor werk in hotels, restaurants of foodtrucks. Ze leren bakken of koken met gezonde lokale voeding en maken kennis met vegetarisch en veganistisch koken. Jongeren die een eigen bedrijf willen starten krijgen advies over hun bedrijfsplan en een mentor uit de horecasector. Leerlingen volgen cursussen waarvoor ze deelcertificaten behalen. De totale opleiding duurt 3 tot 7 maanden en wordt afgesloten met een erkend diploma. Met uw gift in de collecte steunt u het programma Werelddiaconaat van Kerk in Actie en helpt u kansarme jongeren in Colombia op weg naar een baan, inkomen en een hoopvolle toekomst.

Hartelijk dank!

Meerdere gemeenteleden hebben zorg over hun gezondheid. Bij enkelen vindt momenteel ook onderzoek plaats. Wij bidden om Gods hulp voor allen die het moeilijk hebben. Jezus zegt: “Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van de wereld” (Matteüs 28: 20b). Mag dat voor allen die een moeilijke tijd doormaken een troost zijn.

Bloemen

De bloemen van afgelopen week zijn bezorgd bij een jarig gemeentelid.

Gebedskring

Dinsdagavond 2 april van 19.00 – 19.30 uur is er D.V. weer de gebedskring. U bent van harte welkom in de consistorie van de kerk. Goed is het om samen de dank en de noden aan God voor te leggen.

De Loods is geopend op;

• zaterdag 30 maart 2024 van 10.00-12.30 uur

Groeten van het Loods team.

Gemeenteavond

Inmiddels is bekend wanneer de gemeenteavond gehouden wordt. Dat is D.V. op donderdag 16 mei om 19.30 uur in ons kerkgebouw. De spreker op deze avond zal zijn: ds. Joost Schelling, directeur van de Vereniging van Kerkrentmeesters. Ds. Schelling zal een inleiding houden met als thema: ‘Piershil: kerk voor het dorp, het dorp in de kerk’. Wij hebben voor dit thema gekozen omdat wij graag een uitnodigende dorpskerk willen zijn, die ook iets betekent in het dorp. Diverse vragen zijn hiermee verbonden, zoals: de kerkzaal vernieuwen of een bijzaaltje bouwen; de kerk doordeweeks openstellen; projectieschermen of nog een andere tweede liedbundel en speciale laagdrempelige diensten voor het dorp. Meer hierover volgt later. Noteert u alvast de datum in uw agenda.

Paasgroet

In deze week staan we weer stil bij de weg die onze Heiland voor ons is gegaan. De weg naar Zijn kruis om duisternis, zonde en dood te overwinnen. Aan het kruis draagt Jezus onze zonden weg. En dankzij Zijn opstanding heeft Hij de dood overwonnen, waardoor wij eenmaal bij onze Hemelse Vader mogen komen. Mag deze week u/jou dichter bij Jezus brengen, bij wat Hij voor ons gedaan heeft. En ik hoop dat u door de opstanding van Jezus Christus uit de dood zelf ook zult opstaan in uw leven. En dat u met vreugde en hoop vooruit mag kijken, omdat u weet dat de Heer lééft en mét u is, nu en zelfs na ons aardse leven. Mede namens mijn vrouw wens ik u allen een gezegend en vrolijk Paasfeest toe.