Weekbrief 11 inclusief liturgie zondag 10 maart

Zondag 10 maart om 10.00 uur, de vijfde Lijdenszondag, hoopt ds. D.J. Thijs uit Den Haag voor te gaan.

Woensdag 13 maart om 19.30 uur, Biddag voor gewas en arbeid. Op deze avond komen wij samen om Gods hulp en zegen te vragen voor de akkerbouwers die weer op het punt staan om te poten en te zaaien, en voor de melkveehouders en veeboeren. Dat de gewassen weer mogen groeien en de arbeid van de boeren gezegend wordt. Ook bidden we voor alle andere arbeid die verricht wordt, in de zorg, het onderwijs, de fabriek, het bedrijfsleven, bij de overheid en waar dan ook maar. Dat mensen hun arbeid met vreugde mogen verrichten en dat God hen zegent. En we bidden om Gods hulp voor hen die helaas geen arbeid kunnen verrichten wegens zorgen of ziekte. Tevens danken wij God dat wij hier in een vrij land leven en bidden natuurlijk om vrede tussen Israël en Gaza en in Oekraïne. We mogen weten dat de Heer nooit loslaat wat Zijn hand ooit begon. Ds. Groenendijk hoop in deze dienst voor te gaan.

Zondag 17 maart om 10.00 uur, de zesde Lijdenszondag, zal D.V. ds. Groenendijk bij ons voorgaan.

Zondag 24 maart om 10.00 uur, Palmzondag, Openbare Geloofsbelijdenis. Op deze zondag hopen Eline en Edwin van Gameren belijdenis van hun geloof af te leggen. Bijzonder dat Eline en Edwin zo gegroeid zijn in hun geloof in God, dat zij nu in het openbaar hun geloof zullen belijden. Voor Eline en Edwin en hun ouders en voor ons als gemeente een heel vreugdevol bericht. We kijken ernaar uit!

De collecten zijn als volgt:

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083

Volgende week, zondag 10 maart, is de eerste collecte bestemd voor:

Sterke vrouwen in de kerk

De lokale gemeenschappen op Papoea Indonesië spelen een belangrijke rol in de samenleving, vooral in de afgelegen gebieden waar onderwijs en gezondheidszorg slecht functioneren. Veel vrouwen nemen sociale en pastorale taken op zich. Kerk in Actie ondersteunt de kerk op Papoea in het toerusten van vrouwen voor deze taken. Zij kunnen een diaconale of maatschappelijke training volgen, maar ook een alfabetiseringscursus of naailes. Via een voedingsprogramma licht de kerk vrouwen voor over gezonde voeding. Via het programma zending van Kerk in Actie steun je de toerusting van vrouwen op Papoea in hun sociale en pastorale taken. Geef in de collecte of maak je bijdrage over op NL 89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. Zending maart.

Help je mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

Meerdere gemeenteleden hebben zorg over hun gezondheid. Bij enkelen vindt momenteel ook onderzoek plaats. Wij bidden om Gods hulp voor allen die het moeilijk hebben. Jezus zegt tijdens hevige tegenwind tegen de discipelen in de boot: “Houd moed! Ik ben het, wees niet bang.” En daarna stapte Hij bij de discipelen in de boot en ging de wind liggen. Die woorden van Jezus zijn ook voor ons bestemd: Wees niet bang, want Ik ben bij je. En Hij wil je rust geven.

Bloemen

Het plantje van afgelopen zondag is weer in het voedselkastje geplaatst. Daarmee hopen wij weer iemand te verblijden.

Catechisatie

Dinsdagavond 12 maart is er D.V. weer catechisatie in de bovenzaal van de kerk.

• Van 19.00 – 20.00 uur is er de jongerencatechisatie.
  • Van 20.00 – 21.00 uur is de belijdeniscatechisatie.

Allemaal weer van harte welkom!

De Loods is geopend op;

• vrijdag 15 maart 2024 van 13.00-16.00 uur
  • zaterdag 16 maart 2024 van 10.00-12.30 uur

Groeten van het Loods team.

Actie Dorpskerk 2024

Ook dit jaar houden we weer de actie “Behoud de dorpskerk van Piershil” met een nieuwe flyer, die huis aan huis wordt bezorgd in Piershil. Terwijl de Actie Kerkbalans met name gericht was op onze eigen gemeenteleden, is de Actie Dorpskerk gericht op alle inwoners van Piershil om bij te dragen aan het behoud van de dorpskerk als kenmerkend historisch hart van het dorp. Op deze wijze willen we de verbinding tussen kerk en dorp versterken en activiteiten in en om de kerk ontwikkelen. De flyer met op de achterzijde een foto uit 1947 van de kerk in het hart van het dorp, ligt ook achter in de kerk om mee te nemen.

Gemeenteavond uitgesteld

Omdat het nog niet gelukt is om een spreker te vinden, is de gemeenteavond van 13 maart uitgesteld. Waarschijnlijk wordt het nu 11 of 25 april. U hoort van ons.

Grote drukte

In verband met de vele begrafenissen in de afgelopen maanden, de Alpha-cursus, catechisaties, Bijbelkring, ziekenbezoek, kleine en generale synode en natuurlijk de preken, lukt het mij momenteel helaas niet om alle verjaardagen van de 80-plussers te bezoeken. Ik hoop over enige tijd de draad weer op te pakken.

Wekelijks is er op vrijdagavond een weeksluiting in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk. Deze viering begint om 18.30 uur en wordt gehouden in het restaurant. De bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen worden van harte hiervoor uitgenodigd!

Liturgie voor de dienst op 10 maart 2024 de 5 e zondag van de lijdenstijd om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Intochtslied: Lied 653: 1 en 7 (U kennen, uit en tot U leven)

Votum en groet

Zingen: Lied 534: 1, 3 en 4 (Hij die de blinden weer liet zien)