Weekbrief 13 inclusief liturgie zondag 26 maart

Zondag 26 maart begint de dienst om 9.30 uur. Dan is tevens de zomertijd ingegaan. Concreet betekent dat dat de dienst anderhalf uur eerder begint dan op 19 maart. Ds. Groenendijk zal dan D.V. uw voorganger zijn. Ik had aangekondigd een themadienst over de zondag te zullen houden. Dat is mij helaas niet gelukt vanwege een tijdrovende kwestie in de generale synode, waarvan ik, zoals u misschien weet, lid bent. Daarom zal ik nu een preek houden over Jezus in Getsémané. De preek over de zondag hoop ik spoedig te houden. Op de zondagsschool wordt het boekje ‘Mijn preek van de week’ geïntroduceerd. Op de zondagen dat er geen zondagsschool is kunnen de kinderen tijdens de preek dit boekje gebruiken. Daarin kunnen ze invullen wat we zingen, wat je het mooiste lied vond, wie de dominee is, waar het geld naar toe gaat, over welke tekst gepreekt wordt, welk voorbeeld de dominee gebruikt, hoe lang de preek duurde, wat goed was, wat beter kon, waarvoor we baden, waarvoor we dankten enz. Vanaf volgende week zondag kunnen de kinderen dit boekje gaan gebruiken. Na afloop drinken we samen koffie, thee of fris.

Zondag 2 april om 9.30 uur, Palmzondag, hoopt ds. H.J. Franzen uit Pijnacker voor te gaan.

Zondag 2 april om 20.00 uur is er D.V. weer een zangdienst, waarin Johan Mourits en Adriaan Veerman de muziek verzorgen en Peter de Lange de dienstleider is.

Bij de uitgang collecteren we voor ons kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083.

Bericht van geboorte wordt vanwege privacy niet in de weekbrief op internet vermeld.

Wij bidden om kracht van God daarbij en tegelijk om rust, dat ze echt op adem kan komen. Enkele andere gemeenteleden hebben ook met ziekte en zorgen te maken. Wij leven met hen mee en bidden om Gods hulp voor hen. David bidt in Psalm 86: 6-7: “Hoor mijn gebed, Heer, luister naar mijn smeken. In dit uur van mijn nood roep ik U aan, want U geeft mij antwoord.” Mogen allen die het moeilijk hebben ervaren dat de Heer dichtbij hen is in hun nood.

Bloemen

Deze week is er weer een plantje in het voedselkastje naast de kerk geplaatst. Daarmee hopen we weer iemand te verblijden. Fijn is het dat er met regelmaat gebruik wordt gemaakt van artikelen uit het voedselkastje.

Catechisatie

Op D.V. dinsdag 28 maart van 18.30 – 19.30 uur is er weer catechisatie in de bovenzaal van de kerk. We beginnen dus nu om 18.30 uur! Jullie zijn dan weer van harte welkom!

Gemeenteavond

In de Start-Heuvel van september vorig jaar was aangekondigd dat op 29 maart een gemeenteavond gehouden zou worden. Bij nader inzien heeft de kerkenraad besloten deze gemeenteavond af te gelasten. De kerkenraad bezint zich op de vraag op welke wijze wij in het vervolg gemeenteavonden vorm gaan geven. Gedacht wordt aan lezingen, waarop vervolgens gereageerd kan worden.

Een muzikale reis door kerkmuziek

De stuurgroep van de PKN-ring Hoeksche Waard nodigt u van harte uit voor een prachtige thema-avond op woensdag 29 maart 2023 onder leiding van dr. Hanna Rijken (Universitair Docent Theologie & Muziek aan de Protestants Theologische Universiteit in Amsterdam). Het thema voor deze avond is: “Een muzikale reis door de rijke historie van de kerkmuziek”. Dr. Rijken zal ons in de Laurentiuskerk te Mijnsheerenland al zingend meenemen naar de verschillende liturgische tradities die de kerk rijk is. Daarbij worden uitleg en veelvuldig zingen afgewisseld. De avond is voor iedereen die van (kerk)muziek houdt. De inloop begint vanaf 19.30 uur. Om 20.00 uur start het programma tot 22.00 uur.

Zingen Heemzicht Paasmorgen

Zondagmorgen 9 april, 1e Paasdag, gaan we weer zingen in Heemzicht. Vanwege corona en de daarbij behorende maatregelen hebben we dit een aantal jaren niet kunnen doen. Maar er is inmiddels contact geweest met Heemzicht en zij zijn akkoord. Daarom willen we u vragen om mee te zingen op Paasmorgen. We verzamelen om 8.00 uur in de hal van Heemzicht en zullen dan door de gangen gaan. Afgaande op de reacties van voorgaande jaren, verwachten we dat het door de bewoners zeer op prijs gesteld zal worden. Zingt u met ons mee??

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

D.V. vrijdag 31 maart van 13.00-16.00 uur en zaterdag 1 april van 10.00-12.30 uur is de Loods achter supermarkt Heikoop weer open. Kom gerust eens langs en kijk of er nog iets leuks voor u tussen staat.

Groeten van het Loods team.

Liturgie voor de 6e zondag in de Lijdenstijd, 26 maart om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Stille waakzaamheid

Intochtslied: Psalm 65: 1 en 2 (De stilte zingt u toe, o Here)

Richtlijnen voor het leven: 1 Johannes 3: 16-18, 23-24