Weekbrief 52

Kerstavond, zaterdag 24 december om 21.00 uur, zal D.V. ds. Groenendijk uw voorganger zijn. We vieren dat Jezus, onze Heiland en Redder geboren is. Het thema is: Wees niet bang, de uitspraak van de engel tot de herders. Naast een overdenking zingen we met elkaar bekende kerstliederen. Muzikale medewerking is er van het Vissers Blazersensemble.

Eerste Kerstdag, 25 december om 10.00 uur, hoopt Ds. Groenendijk voor te gaan. We vieren de geboorte van Jezus Christus, onze Zaligmaker. Het wordt een dienst voor jong en oud. Het thema is: Niet even, maar altijd, naar aanleiding van de Wijzen uit het Oosten. We zingen met het Vocalistenduo Oudshoorn-de Lange bekende kerstliederen. Ook sluiten wij het kerstproject van de zondagsschool deze morgen af.

Zaterdag 31 december, oudejaarsavond, om 19.30 uur, hoopt Ds. Groenendijk voor te gaan. We hopen samen als gemeente met God dit bewogen jaar af te sluiten

Zondag 1 januari, nieuwjaarmorgen, om 10.30 uur, hoopt Ds. Groenendijk voor te gaan. In een korte dienst houden wij de Nieuwjaarsbegroeting. We beginnen als gemeente het nieuwe jaar met God. Want zonder Hem kunnen wij niets doen. Hem bidden we om kracht en goede moed voor het nieuwe jaar.

Kerstavond 24 december en Kerstmorgen 25 december is er één collecte die bestemd is voor ’Kinderen in de knel’

Wereldwijd leven miljoenen kinderen in moeilijke omstandigheden. Kwetsbare kinderen zijn kinderen die nauwelijks bescherming krijgen van hun familie of omgeving. Steun kinderen die moeten werken, seksueel uitgebuit worden en kinderen die slachtoffer zijn van geweld. Hoe steunen we deze kinderen? Welke hulp kunnen lokale partners van Kerk in Actie aan deze kinderen bieden? Dat verschilt van concrete oplossingen tot het voorkomen van misstanden. We bieden voorlichting en bewustwording. Bij alle projecten speelt actieve lobby voor de rechten van kinderen een rol. Uitgangspunt zijn natuurlijk de Rechten van het Kind, zoals die door de Verenigde Naties zijn vastgesteld. Zo werkt u mee aan structurele oplossingen en voorkomt u dat uw hulp alleen op korte termijn werkt.

Kinderarbeid staat nooit op zichzelf. Vaak zijn de inkomsten van kinderen een noodzakelijke aanvulling op het gezinsinkomen, als er te weinig werk is of ouders slecht betaald worden. Kinderen moeten dan aan het werk en gaan daarom niet of nauwelijks naar school. Zij lopen een grote kans om later zelf ook weer te weinig te verdienen om hun eigen gezin te kunnen onderhouden. Om deze vicieuze cirkel van armoede te doorbreken, moet er betaald werk zijn voor ouders, zodat kinderen naar school kunnen gaan. Een schoolopleiding verhoogt immers de kansen op de arbeidsmarkt en dus op een inkomen.

U kunt uw collectebijdragen ook overmaken op de volgende banknummers.

• Diaconie NL75RABO0160234751
  • Kerkrentmeester NL61RABO0160200083

o.v.v. Kinderen in de knel

Enkele andere gemeenteleden hebben ook met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden om Gods hulp en kracht voor alle zieken en zij die het moeilijk hebben. We mogen weten: “Onder millioenen heeft Hij, Jezus Christus, ook u in het oog.” Mag Christus u innerlijke rust geven.

Advent / Kerstproject

Tijdens de Adventszondagen en Kerstmis is er voor de kinderen iedere dienst zondagsschool. We volgen het project ‘Ik kan niet wachten’. Zoals de boer in de Jacobusbrief wacht op regen, zo wachten Maria, Jozef, Simeon en Hanna en de wijzen uit het Oosten allemaal op de komst van Jezus. In de kerk hangt een poster met deze personen erop en we zingen een mooi projectlied van Sela.

Eerste adventszondag – Wachten op de dag dat Jezus terugkomt

Tweede adventszondag – Maria wacht op de komst van Jezus

Derde adventszondag - Jozef wacht op de komst van Jezus

Vierde adventszondag - Simeon en Hanna verwachten de komst van Jezus

Op Kerstmorgen worden de laatste stickers opgeplakt - Wijze mannen verwachten de nieuwe Koning

Avondmaal thuis

De kerkenraad heeft een vraag aan u: zou u thuis het Avondmaal willen vieren omdat u niet meer in de gelegenheid bent de kerk te bezoeken? Hebt u die behoefte, wilt u dat dan doorgeven aan de scriba Pim Visser,  email: info@hervormdpiershil.nl?

Daarnaast onderzoekt de kerkenraad of we weer Avondmaalsvieringen in Heemzicht zullen houden.

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

De laatste keer dat de Loods dit jaar geopend zal zijn, is op zaterdag 24 december van 10.00-12.30 uur.

Alle kerstversiering is dan voor de halve prijs.

Groeten van het Loods team.

Kerstwens

Eén van de namen van onze Heiland is Vredevorst. Moge Christus, ook door het Kerstfeest, u vrede in uw hart geven, omdat Hij alles wat de vrede in de weg staat verdrijft. En eenmaal wordt Zijn vrede compleet, als Hij terugkomt. Mag het Kerstfeest in de kerk en bij u thuis al een voorproefje daarvan zijn. Mag Hij uw hart verwarmen. Mede namens mijn vrouw wens ik u gezegende Kerstdagen toe.