Weekbrief 49 inclusief liturgie zondag 4 december

Zondag 27 november, 1e advent, om 10.00 uur zal D.V. proponent G. Agterhuis uit Hattem onze voorganger zijn. We leven dan weer toe naar het geboortefeest van Jezus. Er is op deze zondag ook zondagsschool.

Zondag 4 december, 2e advent, om 10.00 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Ook dan is er weer zondagsschool. We gaan weer verder met het adventsproject ‘Ik kan niet wachten’. Deze keer staat in de kerk en in de zondagsschool Maria centraal. Zij mag de Zoon van God ter wereld brengen.

Zondag 4 december, 2e advent, om 20.00 uur is er weer een zangdienst, een Advents-Kerstzangdienst. Johan Mourits en Adriaan Veerman dragen zorg voor de muziek, ds. Groenendijk spreekt de verbindende woorden uit. Advent betekent naderen of komen. God komt naar ons toe in Jezus om de mensen vrede en heil te brengen. Dat gaan wij bezingen.

Zondag 11 december, 3e Advent, om 10.00 uur zal D.V. Ds. H.J. Franzen uit Pijnacker onze voorganger zijn.

3. Toekomst van ons kerkgebouw

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Vergeet u ook de zendingsbus niet, deze staat achter in de kerk op de tafel.

Ook kunt u een bijdrage geven voor het orgelfonds. De orgelpijp staat in de hal van de kerk.

Enkele andere gemeenteleden hebben ook met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden om Gods hulp en kracht voor alle zieken en zij die het moeilijk hebben. De engel Gabriël zei tegen Jozef: “De Heer heeft gezegd: ‘De maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal Hem de naam Immanuël geven’, wat betekent: ‘God is met ons’” (Matteüs 1:23). Wij bidden dat u dat mag ervaren!

Advent / Kerstproject

Tijdens de Adventszondagen en Kerstmis is er voor de kinderen iedere dienst zondagsschool. We volgen het project ‘Ik kan niet wachten’. Zoals de boer in de Jacobusbrief wacht op regen, zo wachten Maria, Jozef, Simeon en Hanna en de wijzen uit het Oosten allemaal op de komst van Jezus. In de kerk staat een poster met deze personen erop en we zingen een mooi projectlied van Sela. Doen jullie allemaal mee? Hopelijk kun jij ook niet wachten. Het wordt heel leuk!

Eerste adventszondag – Wachten op de dag dat Jezus terugkomt Het eerst plaatje is op de poster geplakt. Voor de eerste adventszondag is dat de boer uit de brief van Jakobus, die op regen wacht. De boer wacht geduldig op de regen die zijn land nodig heeft. Net zoals de boer, wachten wij ook geduldig op de dag dat Jezus terugkomt.

Tweede adventszondag – Maria wacht op de komst van Jezus Aanstaande zondag wordt het tweede plaatje op de poster geplakt.

Gebedskring

Deze kring komt D.V. op 6 december van 19.00-19.30 uur bijeen in de consistorie van de kerk.

Weeksluiting

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. Deze week is Piershil aan de beurt. U bent van harte welkom!

Loods

Vrijdag 9 en zaterdag 10 december is de Loods weer geopend. U bent van harte welkom voor al uw tweedehands goederen.

Kom dus gerust een kijkje nemen in de Loods, achter de winkel van Heikoop op de Kade.

Vrijdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdagochtend van 10.00 uur tot 12.30 uur.

Liturgie zondag 4 december 2022, 2 e Adventszondag, om 10.00 uur in Dorpskerk te Piershil

Thema: Maria was bereid

Intochtslied: Witte bundel 556: 1,3 en 4 (Prijs de Heer met blijde galmen)

Gedicht en aansteken adventskaars