Weekbrief 48 inclusief liturgie zondag 27 november

Zondag 27 november, 1e advent, om 10.00 uur zal D.V. proponent G. Agterhuis uit Hattem onze voorganger zijn. We leven dan weer toe naar het geboortefeest van Jezus. Er is op deze zondag ook zondagsschool.

Zondag 4 december, 2e advent, om 10.00 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Ook dan is er weer zondagsschool.

Zondag 4 december, 2e advent, om 20.00 uur is er weer een zangdienst. Johan Mourits en Adriaan Veerman dragen zorg voor de muziek, ds. Groenendijk spreekt de verbindende woorden uit. Deze zangdienst staat in het teken van advent, dat ‘de komende' betekent. God komt naar ons toe in Jezus om de mensen vrede en heil te brengen.

1. Kerk in actie - zie onderstaand
  3. Toekomst van ons kerkgebouw

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Vergeet u ook de zendingsbus niet, deze staat achter in de kerk op de tafel.

Ook kunt u een bijdrage geven voor het orgelfonds. De orgelpijp staat in de hal van de kerk.

Onze kerk in actie tegen kinderarbeid in Colombia

In de achterstandswijken van de Colombiaanse hoofdstad Bogotá groeien veel kinderen op in een onveilige omgeving met geweld en drugs(criminaliteit). Talloze kinderen helpen hun ouders na schooltijd op de markt of in de vuilnis.

Stichting Kleine Arbeider is een bevlogen organisatie, die deze kinderen allerlei activiteiten biedt en hen weerbaar maakt. De kinderen leren samenwerken, conflicten oplossen, krijgen begeleiding om schooluitval te voorkomen en leren wat hun rechten zijn.

Het centrum is voor 100 kinderen en minderjarige jongeren een veilige haven temidden van een omgeving vol armoede, geweld en (drugs)criminaliteit. Kinderen leren prachtige producten van papier maken (filigraan) en leren groenten verbouwen in de moestuin op het dakterras van het gebouw. Ieder jaar kunnen 45 jongeren een koksopleiding van een half jaar volgen, waarin ze leren koken met gezonde Colombiaanse producten. De medewerkers leggen ook contacten met hun ouders, verzorgers, leraren.

• 34 euro: een kind kan een maand activiteiten volgen
  • 1.650 euro: een jongere wordt opgeleid tot kok

Steun dit werk via de collecte in onze kerk.

Enkele andere gemeenteleden hebben ook met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden om Gods hulp en kracht voor alle zieken en zij die het moeilijk hebben. In Deuteronomium 30: 6 staat: “Het is de Heer, uw God die met u meegaat. Hij zal niet van uw zijde wijken en u niet verlaten.”

Mogen allen die het moeilijk hebben zich hierdoor gesterkt weten.

Advent / Kerstproject

Tijdens de Adventszondagen en Kerstmis is er voor de kinderen iedere dienst zondagsschool. We volgen het project ‘Ik kan niet wachten’. Jacobus, Maria, Jozef, Simeon en Hanna en de wijzen uit het Oosten wachten allemaal op de komst van Jezus. In de kerk staat een poster en we zingen een mooi projectlied van Sela. Doen jullie allemaal mee? Hopelijk kun jij ook niet wachten. Het wordt vast leuk!

Catechisatie

De volgende catechisatie is D.V. op dinsdag 29 november van 19.15 – 20.15 uur in de bovenzaal van de kerk. Jullie zijn weer van harte welkom!

Weeksluiting

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

Zaterdag 26 november is de Loods weer geopend.

Kom dus gerust een kijkje nemen in de Loods, achter de winkel van Heikoop op de Kade.

Vrijdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdagochtend van 10.00 uur tot 12.30 uur.

Kopij De Heuvel

De kopij voor de Kerst Heuvel moet ingeleverd zijn op donderdag 1 december. Het liefst per email: deheuvel@ziggo.nl

Liturgie voor de dienst van zondag 27 november 2022 om 10.00 uur in de dorpskerk te Piershil

Welkom en mededelingen