Weekbrief 47

Zondag 20 november 10.00 uur, Eeuwigheidszondag, zal D.V. ds. Groenendijk onze voorganger zijn. Op deze zondag noemen we de namen van hen die ons ontvallen zijn in de gemeente in het afgelopen kerkelijk jaar. Hun namen zijn in Gods handpalmen gegrift. Aan Hem hebben wij hen toevertrouwd in het vertrouwen dat zij bij Hem geborgen zijn, in Zijn eeuwig huis. Daarvoor heeft Jezus de dood overwonnen. En daardoor zullen wij leven, zegt Jezus, ook al zijn wij gestorven. Dit is onze troost in leven en sterven. Een grote troost is dit voor allen die iemand hebben moeten loslaten. Nadat in deze kerkdienst de naam van een overledene is genoemd, wordt vervolgens ter gedachtenis aan deze persoon een kaars aangestoken. Deze wordt aangestoken aan de paarskaars, het teken van de opgestane Heer, die lééft en in wiens licht onze geliefden nu zijn. Een andere naam voor deze zondag is laatste zondag van het kerkelijk jaar. De week daarop namelijk, volgende week zondag, begint het nieuwe kerkelijk jaar met de eerste Adventszondag. Na de dienst wordt u van harte uitgenodigd om elkaar te ontmoeten in het dorpshuis De Wurf. Dit onder het genot van een kopje koffie, thee of fris. Wij wensen allen, in het bijzonder de families van de overledenen, een gezegende en bemoedigende dienst.

Zondag 27 november, 1e Advent om 10.00 uur hoopt proponente G. Agterhuis uit Hattem voor te gaan. We leven dan weer toe naar het geboortefeest van Jezus. Er is op deze zondag ook zondagsschool.

3. Toekomst van ons kerkgebouw

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Vergeet u ook de zendingsbus niet, deze staat achter in de kerk op de tafel.

Ook kunt u een bijdrage geven voor het orgelfonds. De orgelpijp staat in de hal van de kerk.

Enkele andere gemeenteleden hebben ook met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden om Gods nabijheid en kracht voor alle zieken en zij die het moeilijk hebben. Paulus schrijft in de Filippenzen 4:4-7: “De Heer is nabij. Wees over niets bezorgd, maar bid God wat u nodig hebt en dank Hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.”

Mogen allen die met ziekte en zorgen te maken hebben die vrede van God ontvangen.

Advent / Kerstproject

Tijdens de Adventszondagen en Kerstmis is er voor de kinderen iedere dienst zondagsschool. We volgen het project ‘Ik kan niet wachten’. Jacobus, Maria, Jozef, Simeon en Hanna en de wijzen uit het Oosten wachten allemaal op de komst van Jezus. In de kerk staat een poster en we zingen een mooi projectlied van Sela. Doen jullie allemaal mee? Hopelijk kun jij ook niet wachten. Het wordt vast leuk!

Catechisatie

De volgende catechisatie is D.V. op dinsdag 22 november van 19.15 – 20.15 uur in de bovenzaal van de kerk. Jullie zijn weer van harte welkom!

Bijbelkring Jozua

Op D.V. woensdagavond 23 november van 19.30 – 21.00 uur komt de Bijbelkring over Jozua weer bij elkaar in de Wurf. We bespreken dan Jozua 3:1-5:12 (Hoofdstuk 3 uit ons boekje) over de doortocht door de Jordaan. U/jij bent weer van harte welkom!

Weeksluiting

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

Vrijdag 25 november en zaterdag 26 november is de Loods weer geopend.

Kom dus gerust een kijkje nemen in de Loods, achter de winkel van Heikoop op de Kade.

Vrijdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdagochtend van 10.00 uur tot 12.30 uur.