Weekbrief 37 inclusief liturgie zondag 11 september

Zondag 11 september om 9.30 uur hoopt ds. C. van Dis uit Nieuwegein uw voorganger te zijn.

Zondag 18 september om 9.30 uur houden we D.V. de startdienst. In deze dienst hoopt ds. Groenendijk voor te gaan en vragen we God om een zegen over het nieuwe winterseizoen. Wij vervolgen dan onze prekenserie over Daniël, dit keer over de leeuwenkuil. Het thema is: Meer dan leeuwenkracht. Na de dienst is er een leuk programma voor de hele gemeente in De Wurf, met koffie, voorwerpen die uitdrukking geven aan ons geloof en een broodmaaltijd. Het programma kunt u verderop in deze weekbrief lezen. Met een vriendelijk verzoek aan u erbij.

U bent van harte welkom in de diensten!

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Vergeet u ook de zendingsbus niet, deze staat achter in de kerk op de tafel.

Ook kunt u een bijdrage geven voor het orgelfonds. De orgelpijp staat in de hal van de kerk.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand. Wij bidden alle zieken Gods hulp en nabijheid toe. De psalmdichter van Psalm 27 schrijft: “De Heer is mijn licht, mijn behoud, wie zou ik vrezen? Bij de Heer is mijn leven veilig, voor wie zou ik bang zijn?” (vers 1). Hopelijk voelt u zich ook geborgen in Gods hand en ontvangt u van Hem de kracht om verder te gaan. Wij bidden u Gods nabijheid en kracht toe.

Startzondag

Het nieuwe seizoen starten we met een startzondag, waarin we God een zegen vragen over de winteractiviteiten. Het thema zal zijn: Meer dan leeuwenkracht. Dit naar aanleiding van Daniël in de leeuwenkuil (Daniël 6).

Na de startdienst drinken we koffie/thee/fris in De Wurf met eigengemaakte baksels. Daarna laten we aan elkaar iets van huis zien dat uitdrukking geeft aan ons geloof. Zo mogelijk iets dat in huis zichtbaar is, hangt of staat. Dat kan zijn een schilderij, reproductie, poster, foto, bord, tegeltje, kaart, gedicht, boek, beeldje, afbeelding of iets dergelijks. Het zou mooi zijn als u/jij daarover iets wilt vertellen. Zo leren we elkaar weer beter kennen. We besluiten de startzondag met een broodmaaltijd.

Een vriendelijk verzoek: namens de kerkenraad nodig ik u van harte uit voor het volgende:

• Wilt u voor de koffie een zelfgemaakt bakproduct meenemen? Bijvoorbeeld: een appeltaart, monchoutaart, boterkoek, slagroomtaart, cake of iets anders lekkers.
  • En wilt u – zo mogelijk allemaal – iets van huis meenemen dat uitdrukking geeft aan uw geloof (bijvoorbeeld schilderij, reproductie, poster, foto, bord, tegeltje, kaart, gedicht, boek, beeldje, afbeelding of iets dergelijks)? Iets dat bij u/jou in huis zichtbaar een plaats heeft gekregen. Het zou mooi zijn als u/jij daar iets over wilt vertellen. Dat hoeft echter niet, u/jij kunt het ook alleen laten zien.
  • Tenslotte, om te weten hoeveel mensen meedoen aan de broodmaaltijd verzoeken wij u vriendelijk u hiervoor op te geven. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@hervormdpiershil.nl of persoonlijk bij een van de kerkenraadsleden. Wij kijken uit naar een mooie startzondag.

Catechisatie

Meteen na de startzondag op dinsdag 20 september van 19.15 – 20.15 uur starten we weer met de catechisatie. Op een plezierige manier hopen we weer na te denken over wie God is en wat Hij kan betekenen in je leven. Jullie zijn weer van harte welkom in de bovenzaal van de kerk.

Weeksluiting

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Bijbelkringen Jozua

Eind deze maand starten we D.V. met twee huisbijbelkringen over het boek Jozua. Jozua was de dappere leider van het volk Israël, die met hulp van God het volk Israël het beloofde land Kanaän binnenleidde.

Met een groepje gemeenteleden bespreken we bij iemand thuis gedeelten van dit Bijbelboek. Samen bemoedigen wij elkaar in het geloof. We gebruiken een toegankelijk gespreksboekje.

De kringen zijn vierwekelijks van 19.30 – 21.30 uur. Bij wie hoort u nog wel. De beide kringen worden geleid door ds. Groenendijk. Er komt D.V. een maandag- en een woensdagkring.

De maandagkring komt voor het eerst bijeen op 26 september.

De woensdagkring komt voor het eerst bijeen op 28 september.

In de Heuvel kunt u er ook over lezen en vindt u een aanmeldformulier. Wij hopen dat velen zich opgeven voor deze Bijbelkringen. U/jij bent van harte welkom!

Liturgie voor de viering van zondag 11 september 2022 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Afkondigingen
Intochtslied:
Ps 118: 1 (Laat ieder ‘s Heren goedheid prijzen)
Votum en groet
Zingen:
Ps 118: 6 en 10 (Laat ieder ‘s Heren goedheid prijzen)
Gebod en belofte
Zingen:
Lied 841: 1-4 (Wat zijn de goede vruchten)
Schriftlezing: Matteus 7: 1-14 (HSV)
Zingen: Lied 791: 4 en 6 (Liefde, eenmaal uitgesproken)