Weekbrief 12 inclusief liturgie zondag 20 maart

Zondag 20 maart om 10.00 uur, de vierde Lijdenszondag, zal D.V. ds. P. Vermaat uit Veenendaal uw voorganger zijn.

Zondag 27 maart om 10.00 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Het is dan de vijfde Lijdenszondag. Er is dan ook zondagsschool en na afloop drinken we met elkaar koffie. Let op: aanvangstijd zondag 27 maart is 9.30 uur!!!

U bent van harte welkom en wensen u een gezegende dienst!

Na afloop van de dienst wordt er bij de uitgang gecollecteerd.

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Gebed

Thuis en gezamenlijk blijven we bidden voor Oekraïne, voor al die angstige, geslagen families, voor al die vluchtelingen, voor al die mannen die moeten vechten. Wij bidden om moed, kracht en standvastigheid. En we bidden ook voor de Russische soldaten die niet weten waar ze mee bezig zijn en noodgedwongen moeten vechten. Wij bidden dat de vrede die Christus geeft de leiders ertoe mag aanzetten vrede te bewerkstelligen. Wij bidden dat de Oekraïners bestand zijn tegen alle dingen door de Heer die hen kracht geeft.

Komst Oekraïense vluchtelingen

Na de goedkeuring door de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid en de instemming van de gemeenteraad is het gereedmaken van het voormalige gemeentehuis voor Oekraïense vluchtelingen in een stroomversnelling terecht gekomen. Ineens kon maandag het uitruimen beginnen en stonden er in een mum van tijd 10 mensen klaar, naast de medewerkers van de gemeente, om het oude meubilair te verwijderen. Dinsdagavond stond opnieuw een ploeg klaar om het af te ronden. Vanwege de email oproep via de kerken en de dorpsverenigingen stroomden dinsdag de reacties binnen om de komende tijd te helpen. Alles is aangeboden: klus- en tilwerk, vertalen, kinderwerk, onderwijs, opvang en een luisterend oor, koken, spelletjes doen, website bouwen etc. Ook zegden velen toe spullen aan te bieden: kleren, dekens, luiers, meubels, schoenen, etc. De bereidheid vanuit onze dorpen om zich in te zetten voor deze berooide mensen is overweldigend. Zelf ben ik momenteel een lijst aan het opstellen met wie wat wil doen. Intussen staan er al 120 bedden in het gemeentehuis. En de kerkenraad denkt goed na hoe wij straks van betekenis kunnen zijn voor de vluchtelingen. We gaan dat doen samen met de andere kerken in het oude Korendijk. Ik ben enorm dankbaar dat uit deze verschrikkelijke oorlog ook weer dit goede kan voortkomen. Zo willen we iets van Gods liefde zichtbaar maken naar onze toekomstige medebewoners. Overigens zal de Gemeente Hoeksche Waard straks het werk in de noodopvang coördineren.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. Jesaja zegt in hoofdstuk 46: 4 “Wat Ik gedaan heb, zal Ik blijven doen, Ik zal je steunen en beschermen.”

Mogen allen die met ziekte en zorgen te maken hebben de zorg van de Heer ook zo ervaren!

Bijbelkring Jesaja

Dinsdag 15 maart van 19.30 – 21.00 uur is D.V. weer de volgende bijeenkomst van de bijbelkring over Jesaja. De gespreksvragen worden nog verspreid. In verband met de waarschijnlijke komst van vluchtelingen in het oude gemeentehuis wijken wij uit naar de kerkzaal of bovenzaal van de kerk.

Groothuisbezoeken

Op maandagavond 4 april, dinsdagavond 5 april van 19.45 - 21.45 en donderdagmorgen 7 april van 10.00 - 12.00 uur hopen we groothuisbezoeken te houden. Het thema dat centraal staat is ‘troost’, een heel Bijbels begrip. Aan de hand van enkele Bijbelgedeelten en gespreksvragen gaan we met elkaar in gesprek. Ook is er ruimte voor persoonlijke ontmoeting. De bijeenkomsten worden bij iemand thuis gehouden. Bij wie hoort u binnenkort. Het gesprekspapier wordt later uitgereikt. U kunt zich opgeven via het opgavestrookje in de Paas-Heuvel of via de weekbrief of de uitnodiging in de kerk. U bent van harte welkom!

Catechisatie

Dinsdag 22 maart om 19.15 uur is er D.V. weer catechisatie in de bovenzaal van de kerk. Jullie zijn van harte welkom!

Gemeente avond

De kerkenraad had het voornemen om op woensdag 30 maart een gemeenteavond te organiseren maar er is besloten deze uit te stellen tot een nader te bepalen datum.

Iedere vrijdag om 18.30 uur houden we D.V. een bijeenkomst in het restaurant van Heemzicht. De vieringen zijn vooralsnog alleen bestemd voor de bewoners van Heemzicht zelf. Fijn dat dit ook weer mogelijk is.

De Loods, achter supermarkt Heikoop, is weer geopend op zaterdag 19 maart 2022 van 10.00 tot 12.30 uur.

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de 4e Lijdenszondag, zondag 20 maart 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Welkom en Mededelingen

Intochtslied Lied 562: 1 en 2 (Ik wil mij gaan vertroosten)

Zingen Ps 33: 7 (Komt nu met zang en roer de snaren)