Weekbrief 30 inclusief liturgie van zondag 25 juli

Zondag 18 juli 9.30 uur zal dhr. P. Mostert uit Hendrik-Ido-Ambacht voor te gaan.

Zondag 1 augustus 9.30 uur hoopt dhr. P.A. (Peter) de Lange de dienst leiden en onze voorganger zijn.

De diensten zijn ook te volgen via internet: www.kerkdienstgemist.nl (daarna invullen: Piershil).

Wij wensen u en jullie gezegende diensten.

Richtlijnen

Naar aanleiding van de door het kabinet aangekondigde versoepelingen hebben het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken (CIO) en de Protestantse Kerk in Nederland ook een aantal versoepelingen voor de kerken aangekondigd. Deze zijn ingegaan vanaf zaterdag 26 juni. Onze kerkenraad volgt deze richtlijnen. Dit betekent het volgende voor onze kerk:

1. In de kerkdiensten mogen er zoveel kerkgangers toegelaten worden als er op anderhalve meter geplaatst kunnen worden (gezinnen mogen natuurlijk bij elkaar). Dat betekent dat wij in ons kerkgebouw 60 mensen kunnen verwelkomen in de diensten, inclusief kinderen, exclusief dienstdoend personeel.
  2. U hoeft zich niet meer van te voren op te geven! Wel noteren wij bij aankomst even uw naam (i.v.m. het eventueel bron- en contactonderzoek).
  3. Ook in en voor de ‘schepenbanken’ in de kerk kan plaats genomen worden.
  4. Een mondkapje hoeft niet meer gedragen te worden (u leest het goed), behalve op die plaatsen waar de anderhalve meter niet gehouden kan worden.
  5. De andere coronaregels blijven gelden: ontsmetting handen, bij corona gerelateerde klachten graag thuisblijven.
  6. In de dienst mogen wij nu alle liederen weer meezingen! Dat betekent dat we vanaf nu vooralsnog afscheid nemen van onze voorzangers.

U bent van harte welkom in de diensten. We zijn weer verder op weg naar het oude normaal. Fijn dat we elkaar onder Gods Woord weer kunnen ontmoeten en Hem nu weer de lof kunnen toezingen. Vanzelfsprekend kunt u de diensten ook blijven volgen via internet.

Kerkradio Heemzicht

Voor de bewoners van Heemzicht is het mogelijk om de kerkdiensten rechtstreeks te beluisteren. De diensten worden (met een koppeling aan kerkdienstgemist) uitgezonden via het oproepsysteem van Heemzicht, dat in alle kamers aanwezig is.

Afgelopen zondag bleek dat er ‘overspraak’ was tussen de diensten van Goudswaard en Piershil. In verband hiermee is de uitzending van Piershil over gezet op een ander kanaal, nl. kanaal 6. De kerkdiensten van Piershil zijn dus te beluisteren op kanaal 6 (de diensten vanuit Goudswaard op kanaal 5). De diensten zijn alleen rechtstreeks te volgen, terugluisteren op een later tijdstip is helaas niet mogelijk.

De collecte wordt gehouden na afloop van de dienst bij de uitgang. Het collecteblok staat in de toren van de kerk.

Ook uw gift voor de zending (bus staat achter in de kerk op tafel) en het orgelfonds is van harte welkom.

Vanzelfsprekend kunt u ook uw bijdragen blijven overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

Wij leven met gemeenteleden mee, die te maken hebben met ziekte of zorgen. We bidden om Gods hulp voor hen. “Mijn hulp is van de Heer die hemel en aarde gemaakt heeft.”

Vakantie

De vakantie is weer begonnen. We wensen iedereen die op vakantie gaat of die thuis blijft een goede en gezegende ‘rust’ tijd toe. Geniet van uw vrije tijd zodat u weer uitgerust, opgeladen en vol energie aan een nieuw seizoen kunt beginnen. Achterin de kerk liggen een aantal vakantie Bijbelgidsen, deze kunt u gratis meenemen. Aan de hand van een Bijbelgedeelte met een korte, actuele overdenking beschikt u iedere dag tijdens uw vakantie over een moment van bezinning. Van harte aanbevolen!

Vervanging tijdens vakantie

Ds. Groenendijk heeft vakantie van donderdag 1 juli t/m woensdag 28 juli. Tijdens zijn afwezigheid nemen de volgende collega’s waar:

• van 1 t/m 11 juli ds. E. Agterhuis
  • van 12 t/m 28 juli ds. R. ten Napel.

Mocht u in deze periode contact met een dominee wensen, wilt u dan contact opnemen met de contactpersoon voor de kerk: scriba Pim Visser, info@hervormdpiershil.nl. Hij legt dan vervolgens contact met mijn vervanger. Bij afwezigheid van Pim Visser kunt u contact opnemen met: Corry van der Heiden, hervormdpiershil@ziggo.nl.

Zaterdag 24 juli is de Loods weer geopend van 10.00 tot 12.30 uur. Komt u ook even kijken wat er allemaal weer te koop is? U bent van harte welkom.

Groeten van het loodsteam.

Liturgie zondag 25 juli 2021

Mededelingen