Kledinginzameling vluchtelingen

Op D.V. zaterdag 2 en woensdag 6 april aanstaande wordt door de gezamenlijke kerken uit de voormalige gemeente Korendijk voorjaars- en zomerkleding voor vluchtelingen ingezameld in ‘De Wurf’ te Piershil. Dit gebouw ligt aan de Voorstraat 33, direct naast het voormalig gemeentehuis aldaar.

‘De Wurf’ is open voor kledinginzameling op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur, op woensdag tussen 14.00 en 16.00 uur.

De kleding is met name bedoeld voor de tijdelijke bewoners van de opvanglocatie voor Oekraïense vluchtelingen in Piershil.

Er is vraag naar:

• Kinderkleding, maat 86 tot en met 176
  • Meisjes- en dameskleding, maat XS, S, M, L, XL
  • Jongens- en herenkleding maat XS, S, M, L, XL
  • Nachtkleding voor kinderen, dames en heren
  • Badjassen voor kinderen, dames en heren
  • Schoenen voor kinderen, dames en heren
  • Trainings- en joggingpakken voor kinderen, dames en heren
  • Sokken in alle maten
  • Zwem- en sportkleding voor kinderen, dames en heren en badlakens

Hoe aanleveren?

De kleding moet schoon en in goede staat zijn en in een zak worden aangeboden. Verder zien we graag dat u de kleding per maat aanbiedt en op de zak de maat vermeldt en wat erin zit: kleding/schoenen voor kinderen, dames of heren.

De bemensing van de diverse dagen wordt ingevuld door de gezamenlijke kerken. In dat kader zou het ook mooi zijn als er uit onze eigen gemeente op de zaterdag 4 vrijwilligers (in twee ploegen voor elk 3 uur) en op de woensdag 2 mensen kunnen helpen. Vast dank voor uw hulp en bijdragen! Contactpersoon is Peter de Lange (pdlange@upcmail.nl)