Weekbrief 33 en 34 inclusief liturgie zondag 11 augustus

Zondag 11 augustus om 9.30 uur hoopt Ds. D.C. Groenendijk voor te gaan.

Zondag 18 augustus om 9.30 uur zal Ds. G. de Weerd uit Geertruidenberg bij ons voorgaan.

Zondag 25 augustus om 9.30 uur zal D.V. Dhr. J. van Wijngaarden onze voorganger zijn.

De collecten zijn als volgt:

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

Tijdens of na de diensten kunt u geven aan de diverse collecten via het Donatieportaal van onze website of via de app “Appostel”. U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083

Hartelijk dank!

Opheffing bankrekening ING

Door het verdwijnen van de acceptgiro als betaalmiddel is onze bankrekening bij de ING overbodig geworden. Wij zijn dan ook voornemens onze ING bankrekening binnenkort op te heffen. Mochten er nog gemeenteleden zijn die bedragen overmaken naar onze ING rekening, dan willen wij u bij deze verzoeken om uw betalingen toekomstig over te maken naar de Rabobank rekening van de Kerkrentmeesters. Ons IBAN-nummer is NL61 RABO 0160 2000 83 t.n.v. Hervormde Gemeente Piershil.

Meeleven

Meerdere gemeenteleden ondergaan een behandeling of hebben zorgen over hun gezondheid. Mogen zij de hulp van God ontvangen, waardoor ze met moed hun weg kunnen vervolgen. De Here God zegt in Deuteronomium 31:6: “Wees vastberaden en standvastig. Wees niet bang en laat u niet afschrikken, want het is de Heer, uw God, die met u meegaat. Hij zal niet van uw zijde wijken en u niet verlaten”. Mag dat u bemoedigen en sterken.

Bloemen

De bloemen van zondag 28 juli zijn met een hartelijke groet en felicitatie bezorgd bij een jarig gemeentelid. Het plantje van afgelopen zondag, 4 augustus, is weer in het voedselkastje geplaatst. Daarmee hopen wij ook weer iemand te verblijden.

De Loods is geopend op:

• vrijdag 16 augustus 2024 van 13.00-16.00 uur
  • zaterdag 17 augustus 2024 van 10.00-12.30 uur

U bent weer van harte welkom.

Groeten van het Loodsteam.

Tweede zangbundel Hemelhoog

Er zijn heel wat bestellingen binnengekomen. De zangbundels zijn inmiddels besteld. Op 1 september in de zangdienst ’s avonds hopen we er voor het eerst uit te zingen. En vanaf de startdienst, 29 september, zal dat wekelijks gebeuren.

Vakantie

Het vakantieseizoen loopt alweer richting het einde. Ik hoop dat het voor u allen, voor degenen die niet en wel van huis zijn geweest, een goede tijd is geweest. Een tijd waarin u tot rust kon komen, kon genieten van Gods natuur, van Zijn nabijheid en van onderlinge contacten. En mocht u nog met vakantie gaan wens ik u een gezegende tijd toe.

Verhuizing

In de afgelopen vakantieweken zijn mijn vrouw en ik bezig geweest in en rond onze nieuwe woning in Woerden en met het ruimen en inpakken van huisraad. Daarna hebben we ons werk in onze gemeenten weer opgepakt.

Van 12 augustus t/m 24 augustus nemen we nog twee weken vakantie op, waarin de verhuizing D.V. zal plaatsvinden. Zoals u waarschijnlijk wel weet zal mijn vrouw haar ambt voortzetten in de Gereformeerde Kerk van Woerden. De verhuisdatum is 14 augustus.

Ik zal mijn werk voor onze gemeente in Piershil straks vanuit Woerden blijven voortzetten. Dat vereist van mij een strakke discipline, hele dagen thuis voorbereidend werk verrichten en hele dagen aanwezigheid in Piershil.

In de komende twee verhuisweken nemen collega’s voor mij waar. Mocht u in deze periode contact met een dominee wensen dan kunt u dat doorgeven aan de contactpersonen van de kerk. Dat zijn: scriba Marjolein Nieuwenhuizen, Kievitstraat 70, 06-23127816, info@hervormdpiershil.nl, en Corry van der Heiden, Beatrixstraat 12, Piershil, 06-23286254, hervormdpiershil@ziggo.nl.

Mijn vrouw hoopt op 25 augustus haar afscheidsdienst te houden in de Eendrachtskerk te Zuid-Beijerland. De week daarop, op 1 september, zal D.V. haar verbintenis- en intrededienst plaatsvinden in de Kruiskerk te Woerden. Ons adres vanaf 15 augustus is: Familie Groenendijk, Anholtkade 3, 3446 BM Woerden, Tel: 0348-507274, Mobiel: 06-57075093, Email: dominee@hervormdpiershil.nl.

Wekelijks is er op vrijdagavond een weeksluiting in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk. Deze viering begint om 18.30 uur en wordt gehouden in het restaurant. De bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen worden van harte hiervoor uitgenodigd!

Zangdienst 1 september 2024

Houdt u van zingen? Zing dan met ons mee

Zondagavond 1 september gaat het nieuwe ‘zangdienst seizoen’ van start. Iedere 1e zondag van de maand wordt er weer een zangavond gehouden in de Dorpskerk te Piershil. Aanvang 20.00 uur

In de zangdienst van 1 september worden er alleen liederen uit de nieuwe bundel Hemelhoog gezongen, u hebt hierover al kunnen lezen in de weekbrief.

Kent u mensen die ook van zingen houden maar deze weekbrief niet ontvangen? Nodig hen uit, u bent allen van harte welkom.

Liturgie voor de dienst op 11 augustus 2024 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Loslaten

Intochtslied: Psalm 95: 1,2 en 3 (Steek nu voor God de loftrompet)

Woord van genade: 1 Johannes 4:10