Weekbrief 17 inclusief liturgie zondag 21 april

Zondag 21 april om 9.30 uur hoopt ds. Groenendijk voor te gaan.

Zondag 28 april om 9.30 uur hoopt ds. Groenendijk eveneens voor te gaan. Dan is er ook weer zondagsschool en na afloop koffiedrinken.

De collecten zijn als volgt:

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083

Hartelijk dank!

Meeleven

Meerdere gemeenteleden hebben zorgen over hun gezondheid. Wij bidden om Gods hulp voor allen die het moeilijk hebben. Toen Jezus op de dag van Zijn opstanding ’s avonds aan de discipelen verscheen zei Hij: “Vrede zij met jullie” (Joh.20:19). En zo wil Jezus ook ons zijn vrede geven. Moge die vrede van Christus u rust en kracht geven.

Het plantje van afgelopen zondag is weer in het voedselkastje geplaatst. Daarmee hopen wij weer iemand te verblijden.

De Loods is geopend op;

• vrijdag 26 april 2024 van 13.00 - 16.00 uur
  • zaterdag 27 (Koningsdag) april 2024 van 10.00-16.00 uur

Groeten van het Loods team.

Open Kerk

Graag wil onze dorpskerk een open, gastvrije kerk zijn, ook doordeweeks. Een open kerkdeur nodigt uit tot bezinning, tot mediteren en gebed. In een open kerk komen mensen binnen, gaan zitten of knielen, bidden. Een stille kerk ademt een geheim: er zijn hogere dingen, God is er. Daar past geen haast bij en drukte, maar rust en aandacht. De gebrandschilderde ramen, het gewelf, de open Bijbel, de Paaskaars met het kruis, de kansel, dat alles legt je het zwijgen op. De schoonheid van de oude dorpskerk nodigt uit tot verwondering. In de kerk voel je bovendien de traditie van eeuwen. Van vele generaties die ons voorgingen en hier hun geloof beleden. De kerk is meer dan hout en steen, het is de plaats van stilte, rust, gebed, op adem komen, bezinning, schoonheid, verootmoediging, verwondering, ontzag voor God.

Daarom openen wij vanaf dinsdag 7 mei de kerk ook door de week. Voorlopig op dinsdag- en donderdagavond van 18.30 – 21.00 uur. Iedereen, wie je ook bent, is van harte welkom!

Tijdens de open kerk staat een knielbank gereed, kan een kaarsje worden aangestoken, staat een icoon op de liturgische tafel, en liggen er Bijbels klaar, ook in het Oekraïens, en tevens een gebedenschrift. De komende maanden zien wij als proef, de openstelling kan uitgebreid worden. Iemand van de kerk is altijd aanwezig. Wees welkom in de open dorpskerk!

Verzoek: wie van u is bereid om ook één of meerdere avonden aanwezig te zijn tijdens de openstelling van de kerk doordeweeks?

U kunt dit doorgeven aan:

• Marjolein Nieuwenhuizen, info@hervormdpiershil.nl, 06-23127816
  • Corry van der Heiden, hervormdpiershil@ziggo.nl, 06-23286254
  • ds. Kees Groenendijk, dominee@hervormdpiershil.nl, 06-57075093

Alpha cursus

Het einde van de Alpha-cursus van Goudswaard, Piershil en Zuid-Beijerland nadert. Met 15 deelnemers kwamen we vanaf eind januari wekelijks bijeen om te spreken over de betekenis van het christelijk geloof. De ene deelnemer was er veel bekender mee dan de ander. Samen hebben we prachtige avonden meegemaakt en we kunnen wel zeggen dat Gods Geest de harten van de deelnemers heeft aangeraakt. Bij velen heeft de boodschap van Gods liefde door Jezus Christus een diepere betekenis gekregen. Het is hun voornemen om Hem in het vervolg van hun leven te dienen. Wij danken God! Op zondag 28 april sluit de Alpha-groep de cursus af met een kerkdienst, dit keer in Goudswaard. Wij zijn God dankbaar dat Hij ons in het afgelopen seizoen zo heeft gezegend. Wij danken ook de leden van het Alpha-team voor hun grote inzet, en ook de kookvrijwilligers. En natuurlijk familie Wout en Dini Oudijk voor hun enorme hartelijkheid en gastvrijheid. Iedere maandagavond en in het Alpha-weekend konden we bij hen terecht.

Bijbelkring Openbaring

In verband met de griep van ds. Groenendijk is de Bijbelkring Openbaring verschoven naar dinsdag 23 april van 19.30 – 21.15 uur in De Wurf. We zullen dan Openbaring 12 bespreken (hoofdstuk 7 uit ons boekje). In Openbaring 12 gaat het over drie visioenen. Het eerste introduceert een vrouw, een Kind en een draak. In het tweede horen we over oorlog in de hemel en in het derde visioen zet deze strijd zich op de aarde verder voort. In het vervolg van Openbaring ontvouwt die strijd zich verder, totdat in het einde de Messias de draak overwint en bij Zijn volk in de vernieuwde schepping woont.

Liturgie voor zondag 21 april 2024 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Over een andere boeg

Welkom en afkondigingen

Intochtslied: Lied 91a (Wie in de schaduw Gods mag wonen)