Weekbrief 52

Zondag 24 december, 4e Advent, om 10.00 uur zal D.V. ds. G. van der Hout uit Lekkerkerk onze voorganger zijn.

Op Kerstavond, zondag 24 december om 21.00 uur, vieren we dat Jezus, onze Redder geboren is. Het thema van de dienst is: Dé ster van de Kerstnacht. We zingen bekende kerstliederen, Corry van der Heiden verzorgt een declamatie en de voorganger is ds. Groenendijk.

Op Eerste Kerstdag, maandag 25 december om 10.00 uur, vieren we de geboorte van Jezus Christus, onze Zaligmaker. Het wordt een dienst voor jong en oud. We zingen met de organist en Joram Visser (trompet) en Noah Visser (klarinet) bekende kerstliederen en sluiten het kerstproject van de zondagsschool in de kerk af. Het thema is: De vrede van God voor jou. Ds. Groenendijk hoopt dan voor te gaan. Er is dan geen zondagsschool, de kinderen zijn van harte welkom in de kerk.

De collecten zijn als volgt:

2. De kerk

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083.

De 1e collecte op Kerstavond en Kerstmorgen is bestemd voor: ‘Kinderen in de knel’ Oekraïne - Help kinderen in Oekraïne de oorlog door

Iedereen in Oekraïne, van jong tot oud, is blootgesteld aan de gevolgen van de oorlog in het land. Maar de veerkracht van de mensen in Oekraïne is bewonderenswaardig. Ondanks de oorlog en de ellende die dit veroorzaakt, bouwen ze elke dag aan hun toekomst. Voor zichzelf, maar vooral voor hun kinderen. Door de jarenlange contacten met Oekraïense kerken kan Kerk in Actie hulp bieden in het hele land. Zij bieden kinderen een veilige plek om te spelen en psychosociale hulp om mentaal gezond te blijven. Oekraïense gezinnen ontvangen voedsel- en zadenpakketten, zodat ze toch eten op tafel hebben. Op centrale plekken in getroffen steden staan mobiele locaties waar kinderen en hun ouders kunnen opwarmen en hun verhaal kwijt kunnen.

Kerk in Actie helpt ook bij het herstel van kapotgebombardeerde schoolgebouwen, zodat kinderen kunnen blijven leren. Help kinderen in Oekraïne de oorlog door.

Doe je mee? Geef aan de collecte of maak je bijdrage over op NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. collecte kinderen Oekraïne, of doneer online. Hartelijk dank!

Helpt u/jij mee om deze collecte tot een succes te maken?

Een aantal gemeenteleden heeft met zorgen over de gezondheid of met ziekte te maken. Wij bidden om Gods hulp en kracht voor alle zieken en zij die het moeilijk hebben. Maria zingt over Jezus, die zij ter wereld mag brengen: “Barmhartig is Hij, van geslacht op geslacht, barmhartig jegens Abraham en zijn nageslacht” (Lucas 1:50 en 55). Gods Zoon, Jezus Christus, heeft een warm hart voor u, is begaan met ons, heeft een welbehagen in ons. Mag dat u sterken en bemoedigen. Hij laat niet los wat Zijn hand ooit is begonnen.

Bloemen

Het plantje is met een groet en felicitatie bezorgd bij een jarig gemeentelid.

Advents - kerstproject

Ook zondag 24 december is er weer zondagsschool. Deze keer staat de geboorte van Johannes centraal en Zacharias die zijn lofzang over hem zingt en over Jezus, die een nieuw begin maakt. Natuurlijk zingen we het projectlied en er wordt weer een nieuwe kerstbal geopend.

Solidariteitskas

Later dan u gewend bent liggen zondag de brieven voor de solidariteitskas achter in de kerk. Ze liggen gesorteerd op postcode en we verzoeken u vriendelijk om de aan u gerichte envelop mee te nemen. Tevens een verzoek om enkele enveloppen van gemeenteleden bij u uit de buurt, die zondag in niet in de kerk zijn, mee te nemen en volgende week even te bezorgen. We bevelen deze actie, naast de vele andere acties in deze advent- en kersttijd, ook van harte bij u aan en danken u alvast voor uw medewerking.

Kerstwens

Eén van de namen van onze Heiland is Vredevorst. Moge Christus, ook door het Kerstfeest, u vrede in uw hart geven, omdat Hij alles wat de vrede in de weg staat verdrijft. Daarom werd God mens, stierf Hij en stond Hij op uit Zijn graf om de duisternis en dood te overwinnen. En eenmaal wordt Zijn vrede compleet, als Hij terugkomt. Mag het Kerstfeest in de kerk en bij u thuis al een voorproefje daarvan zijn. Mag Hij uw hart verwarmen. Jezus zegt: “Mijn vrede geef Ik u, zoals de wereld die niet geven kan”(Joh.14:27). Ik wens u allen een gezegend Kerstfeest, thuis en in de kerk. Graag zie ik u weer in de kerk, bij u thuis of op straat. Een gezegende week toegewenst en een hartelijke groet, ds. Kees Groenendijk

De Loods is geopend op:

• zaterdag 23 december van 10.00-12.30 uur

Tijdens deze laatste Loodsverkoop van dit jaar is alle Kerstversiering voor de helft van de prijs. De boeken zijn dan 4 voor € 1,--.

De Loods bevindt zich achter supermarkt Heikoop in Piershil. U bent van harte welkom voor al uw tweedehands goederen.

Groeten van het Loods team.

Wekelijks is er op vrijdagavond een weeksluiting in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk. Deze viering begint om 18.30 uur en wordt gehouden in het restaurant. De bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen worden van harte hiervoor uitgenodigd!