Weekbrief 12 inclusief liturgie zondag 19 maart

Zondag 19 maart om 10.00 uur, de vijfde zondag van de Lijdenstijd, hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan.

Zondag 26 maart begint de dienst om 9.30 uur. Dan is tevens de zomertijd ingegaan. Concreet betekent dat dat de dienst anderhalf uur eerder begint dan op 19 maart. Wilt u daaraan denken? We houden dan D.V. een themadienst over het vierde gebod, getiteld: De zondag, een dag apart. Wat betekent het dat God een rustdag heeft ingesteld, de sabbatdag, later bij ons de zondag geworden? Wat betekent de zondag voor ons? Hoe gaan wij om met die rustdag? Op deze en aanverwante vragen zal in de dienst worden ingegaan. Er is op deze zondag ook weer zondagsschool en na afloop drinken we samen koffie, thee of fris.

Bericht van overlijden wordt vanwege privacy niet in de weekbrief op internet vermeld.

Een aantal gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken. Daaronder zijn ook enkele gemeenteleden die momenteel voor verzorging en revalidatie in de Rembrandt verblijven. Anderen doorlopen thuis een behandelingstraject. Ons meeleven gaat naar hen allen uit. Wij bidden om Gods nabijheid voor hen. David bidt in Psalm 86:2: “Behoed mij, want ik ben U toegewijd, red uw dienaar, die op U vertrouwt, U bent mijn God.” Mogen degenen die het moeilijk hebben hulp en kracht van de Heer ontvangen.

Gebedskring

De gebedskring komt D.V. op dinsdag 21 maart van 19.00-19.30 uur weer bijeen in de consistorie van de kerk. De keer daarop is op 18 april. Jakobus zegt: “Het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.” (Jakobus 5:16). Een oudere dame in een verzorgingshuis waar ik vroeger kwam zei eens: ‘Ach ik ben oud en kan niet veel meer. Maar wat ik wel kan is bidden, voor de wereld, voor mijn kinderen en kleinkinderen. Het gebed is een krachtig wapen. Zo ben ik ook nog op mijn hoge leeftijd nuttig bezig.’ Een prachtige uitspraak. Van harte welkom op de gebedskring!

Bijbelkring Jozua

De eerstvolgende keer komt de Bijbelkring op donderdag bijeen. En wel op D.V. donderdagavond 23 maart van 19.30 – 21.15 uur in de Wurf. We bespreken dan Jozua 10-12 (hoofdstuk 7 uit ons gespreksboekje). Met Gods hulp was het volk Israël op een wonderlijke manier de Jordaan overgestoken en had het de steden Jericho en Ai veroverd. Toch, ondanks deze overwinningen, had het volk er telkens behoefte aan te weten dat God met hen was. U/jij bent weer van harte welkom!

Alphacursus Piershil/Goudswaard

De Alpha-cursus, die wij samen met Goudswaard organiseren, is inmiddels halverwege. We hebben al heel wat fijne gesprekken gevoerd over wie Jezus is, waarom Hij stierf, over bidden en hoe God ons leven leidt. Dit weekend gaat het over de Heilige Geest. Mooi is de open houding van de deelnemers. Het is een fijne groep van tien mensen.

Telkens wordt het heerlijke eten door een ander klaargemaakt. We zijn te gast bij familie Oudijk, waar het heel goed toeven is. Aan het einde van de cursus houden we een Alphadienst in onze kerk, waarin het ook zal gaan over de betekenis van de kerk. Al met al is Alpha een fijne manier om meer van het christelijk geloof te ontdekken en te groeien in geloof.

Wilt u meer over Alpha weten, neem dan contact op met ds. Kees Groenendijk, 06-57075093, dominee@hervormdpiershil.nl.

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

Zaterdag 18 maart van 10.00-12.30 uur is de Loods achter supermarkt Heikoop weer open.

Kom gerust eens langs en kijk of er nog iets leuks voor u tussen staat.

Groeten van het Loods team.

Voedselkastje Cibus

Het voedselkastje Cibus voorziet nog steeds in een behoefte. We zien dat er regelmatig spullen uitgehaald worden. Vorige keer deden we een oproep om vooral verzorgingsproducten neer te zetten. Nu is er meer behoefte aan levensmiddelen, groente in blik/pot e.d.

Wilt u helpen dan kunt u levensmiddelen achter in de kerk in het krat neerzetten. U mag natuurlijk ook altijd producten zelf in het kastje zetten. Als het te vol dreigt te raken of er staat teveel van hetzelfde in het kastje dan wordt dat eruit gehaald en in de kerk bewaard. Als er dan weer ruimte is, wordt het weer aangevuld.

Liturgie voor de 5e zondag in de lijdenstijd, 19 maart om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Aan Jezus’ voeten – rennen of stilstaan

Welkom en afkondigingen

Intochtslied: Psalm 93 (De Heer is koning, Hij regeert altijd)