Weekbrief 4 inclusief liturgie van zondag 23 januari

Zondag 23 januari om 10.00 uur vieren wij D.V. het Heilig Avondmaal. Dit zal, in tegenstelling tot eerdere berichten, een dienst zijn die we weer samen met elkaar in de kerk mogen vieren! Dinsdag ontvingen wij het bericht dat dit weer is toegestaan onder bepaalde voorwaarden (zie onder). Fijn om gezamenlijk in brood en wijn te vieren dat Jezus zijn lichaam en bloed voor ons gegeven heeft tot vergeving van onze zonden, tot onze redding. Bijzonder dat we uitgerekend nu, op de avondmaalszondag, weer bijeen mogen komen! Wij hopen dat we de verbondenheid met Christus en met elkaar mogen proeven. In de dienst hoopt ds. Groenendijk voor te gaan. Wij wensen u een gezegende dienst. Natuurlijk kunt u ook thuis het Heilig Avondmaal vieren. Wij bevelen u dan aan om alvast een stukje brood en een glaasje wijn klaar te zetten.

Zondag 30 januari om 10.00 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan.

Vanwege de online diensten kunt u uw collectebijdragen overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

En vergeet u de zending niet?

De bekercollecte is bestemd voor Halte Zomervilla in Nieuw-Beijerland.

Coronaversoepelingen zondag 23 januari

1. Het is weer geoorloofd om fysieke diensten te houden tot maximaal 50 personen.
  2. Wel verwachten wij van de kerkgangers dat ze bij het betreden en verlaten van de kerk een mondkapje dragen en de handen desinfecteren.
  3. We blijven de anderhalve meter maatregel houden. Gezinnen en echtparen mogen natuurlijk wel bij elkaar zitten.
  4. Ook wordt u een zitplaats toegewezen.
  5. Omdat tijdens de dienst de deur dicht is (in verband met de kou) zingen we alleen het intochtslied en het slotlied met elkaar.
  6. De andere liederen worden door de voorzangers ten gehore gebracht.

Het is fijn dat we weer met elkaar Gods Woord mogen horen, de lofzang mogen zingen en ons tot God kunnen richten in gebed. Dat u erdoor bemoedigd mag worden!

Komende zondagen

We wachten eerst de persconferentie van dinsdag 25 januari af en de conclusies van het dagelijks bestuur van de Protestantse Kerk. Dan zullen we horen wat er over de komende zondagen wordt geadviseerd.

Doordeweekse activiteiten

Ook de doordeweekse gemeentebijeenkomsten zullen weer opgestart worden:

• Dinsdag 25 januari om 19.15 uur is er D.V. weer catechisatie in de bovenzaal.
  • Dinsdag 1 februari om 19.30 uur is er D.V. weer de Bijbelkring over Jesaja in de raadzaal van het voormalige gemeentehuis.
  • Later in februari of maart volgen de groothuisbezoeken.

Alles is onder voorbehoud in verband met de situatie van mijn moeder.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. In Psalm 91:4 schrijft de dichter: “Hij zal je beschermen met zijn vleugels, onder zijn wieken vind je een toevlucht. Mag die bescherming van de Heer onder zijn vleugels u bemoedigen en sterken.

Actie Kerkbalans

De jaarlijkse Actie Kerkbalans wordt dit jaar gehouden van 15 tot 29 januari. Het motto is “Geef vandaag voor de kerk van morgen”. Ook dit jaar wordt vanwege corona de informatieset niet persoonlijk bij u afgegeven, maar vindt u die in uw brievenbus. Uw kunt uw toezegging d.m.v. de antwoordenvelop terugsturen, maar ook is het eenvoudig mogelijk dit via onze website te doen (spaart een postzegel en een gang naar de brievenbus!!). Meer informatie vindt u in de informatieset en op onze website. We roepen iedereen van harte op om naar vermogen bij te dragen om het kerk zijn nu en in de toekomst gestalte te kunnen blijven geven.

De Loods is weer geopend op vrijdag 21 en zaterdag 22 januari 2022.

Vrijdag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur.

Volgens de richtlijnen mogen er een beperkt aantal mensen naar binnen (dit zijn er 10).

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de viering van het Heilig Avondmaal op zondag 23 januari 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Zien waar het op aankomt

Intochtslied Psalm 73: 9 en 10 (Nu blijf ik bij U voor altijd)

Woord van genade Efeziërs 2: 4-6

Zingen Eigen bundel 569: 1 en 2 (Heer, ik kom tot U)

Leefregel Efeziërs 4:25-32

Zingen Eigen bundel 569: 3 en 4 (Zie mij voor U staan)

Zingen Eigen bundel 808: 1,2,3 en 7 (Dank U voor deze nieuwe morgen)

Schriftlezing Marcus 8: 22-26

Zingen Lied 534 (Hij die de blinden weer liet zien)

Preek Thema: Zien waar het op aankomt.

Zingen Lied 837: 1 en 4 (Iedereen zoekt U, jong of oud)

De tafel wordt toebereid

Apostolische Geloofsbelijdenis

Inleiding op het Avondmaal (zie Eigen bundel)

Gebed

Zingen Lied 381: 5 (Nu ik mijn hand strek naar ’t gebroken brood)

Nodiging Gemeenschap van brood en wijn

Dankzegging na het Avondmaal

Enkele verzen uit Psalm 103

Zingen Lied 386: 6 (U wil ik danken, grote Levensvorst)

Afdekken van de tafel

Aandacht voor de collecten

Slotlied Gezang 444 (Grote God, wij loven U)

Zingen Lied 415: 3 (Amen, amen, amen!)

Collecten bij de uitgang