Weekbrief 22 inclusief liturgie zondag 30 mei

Rondom de diensten

Zondag 30 mei 9.30 uur zal D.V.  ds. C. van Dis uit Nieuwegein voorgaan. We bereiden ons in deze dienst ook voor op het Heilig Avondmaal. In de dienst kunnen we 30 kerkgangers ontvangen en wordt er, zoals gebruikelijk, gezongen door voorzangers. 

Zondag 6 juni 9.30 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Dan vieren we het Heilig Avondmaal. In brood en wijn gedenken we dat Jezus zijn lichaam en bloed gegeven heeft tot vergeving van onze zonden. In deze dienst zijn weer 30 mensen welkom. Ook thuis kunt u het Avondmaal meevieren.

De diensten zijn te volgen via internet. Op 30 mei nog via: www.kerkomroep.nl (daarna invullen: Piershil) en vanaf 6 juni via: www.kerkdienstgemist.nl (daarna invullen: Piershil).

Wij wensen u en jullie gezegende diensten.

Collecten

Nu we weer diensten houden met 30 mensen wordt er ook weer gecollecteerd. Dat gebeurt na afloop van de dienst bij de uitgang, het collecteblok staat in de toren.

  1. diaconie
  2. instandhouding eredienst
  3. toekomst van de kerk

Vanzelfsprekend kunt u ook uw bijdragen blijven overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

  • Diaconie NL75RABO0160234751
  • Kerkrentmeester NL61RABO0160200083

Wel en wee

Een aantal gemeenteleden heeft met ziekte en zorgen te maken. Anderen hebben last van depressiviteit of doorlopen een behandeltraject. Allen die hiermee te maken hebben bidden wij Gods nabijheid en kracht toe. Jezus zei voor zijn Hemelvaart: Ik laat jullie niet alleen, Ik stuur jullie de Heilige Geest, de Trooster. En vervolgens zegt Hij: “Ik laat jullie vrede na; Mijn vrede geef Ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verliest de moed niet”(Joh. 14: 27). Mag u door de Heilige Geest die vrede van Christus – ondanks alle zorgen – ervaren!

Bezoeknetwerk

Er wordt gewerkt aan het opzetten van een bezoeknetwerk. Informatie hierover leest u in het aparte nieuwsbericht hierover.

Uur van gebed vervolgde christenen

Vraag jij je weleens af wat jij kunt doen voor de vervolgde christenen? Als er één verzoek is dat onze vervolgde broeders en zusters telkens weer doen is dan is dat wel: ‘Bid voor ons!’

Daarom organiseert de stichting Open Doors van 4 op 5 juni de Nacht van het Gebed. Met opzet ’s nachts omdat veel vervolgde christenen alleen in het donker of in het geheim kunnen samenkomen.

Onze kerk wil aansluiten op dit initiatief. Wij doen het echter iets anders en roepen alle christenen in ons dorp op om op vrijdag 4 juni van 20.00 tot 21.00 uur thuis te bidden voor de vervolgde christenen.

In verband met corona kunnen we dit jaar niet bij elkaar samenkomen (dat hopen we volgend jaar te doen). Maar als wij op dezelfde tijd bidden voor christenen die vervolgd worden vanwege hun geloof, is dat een teken van verbondenheid met hen en met elkaar! Zo staan we naast hen in hun dagelijkse strijd. En Jacobus zegt: Een krachtig gebed mist zijn uitwerking niet (Jac.5:16). “Geen enkele christen zou vervolging moeten ondergaan zonder gebed van de wereldwijde kerk”. Dat zegt Saghar; zij was voorganger van een huiskerk in Iran en moest vluchten.

Bezoekwerk

Mijn kennismakings- en vervolgbezoeken gaan geleidelijk door. Met mijn eerste coronavaccin heb ik gevoelsmatig meer bewegingsvrijheid. Toch blijf ik voorzichtig en maak ik, voordat ik kom, eerst een afspraak. En bij binnenkomst draag ik een mondkapje.

U kunt mij altijd mailen, bellen, appen of schrijven voor vragen of opmerkingen voor de kerkenraad of mij persoonlijk. Van harte ben ik bereid u te bezoeken. Graag tot ziens of tot horens.

Hartelijke groet, ds. Kees Groenendijk

Heeft u iets te melden voor in de weekbrief?

Stuur dan een berichtje naar hervormdpiershil@ziggo.nl

Liturgie zondag 30 mei

Orgelspel

Welkom en mededelingen

Aanvangslied  Psalm 72 : 1 en 2

Votum en groet

Zingen Psalm 72 : 4 en 6

Tien woorden /  Geloofsbelijdenis

Zingen Lied 836 : 1 en 2

Gebed

Kindermoment  

Schriftlezingen

  • Handelingen 7 vers 54 – Handelingen 8 vers 2
  • Handelingen 11 vers 19-26

Zingen Lied 841 : 1, 3 en 4

Verkondiging Verdrukking als zegen?! (Zondag Vervolgde Kerk)

Zingen Lied 835 : 1, 2 en 4

Bezinning Heilig Avondmaal

Dankgebed

Collecte

Slotlied Psalm 118 : 5

Zegen

Lied 415 : 3