Weekbrief 26 inclusief liturgie zondag 26 juni

Zondag 26 juni om 9.30 uur zal D.V. ds. D.C. Groenendijk uw voorganger zijn. Er is dan ook weer zondagsschool, voor de laatste keer dit seizoen. En na afloop kunnen we elkaar ontmoeten onder de koffie, thee of fris.

Zondag 3 juli om 9.30 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. We staan dan stil bij de ‘vervolgde kerk’, bij onze mede broeders en zusters die vanwege hun geloof in Christus achtergesteld of vervolgd worden.

Zondag 3 juli om 20.00 uur houden we D.V. weer een zangdienst. Dit zal een bijzondere zangdienst zijn, waarin Conny de Ronde ons voor het laatst op het orgel begeleidt. Na 10 jaar onze samenzang met enthousiasme begeleid te hebben, heeft ze vanwege haar werk en de kleinkinderen besloten haar functie als organist van Piershil neer te leggen. In deze zangdienst zingen we een aantal favoriete liederen van Conny en nemen we officieel afscheid van haar. Ds. Groenendijk zal dan de dienstleider zijn.

U bent van harte welkom in de diensten!

We collecteren nu weer in de dienst.

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Alvast hartelijk dank voor uw gift.

De eerste collecte van zondag 26 juni is bestemd voor diaconaat binnenland - Hulp voor mensen zonder papieren In Nederland verblijven enkele tienduizenden migranten zonder verblijfsvergunning en geldige papieren. Zij hebben nauwelijks rechten en leven vaak onder moeilijke omstandigheden. Ze mogen niet werken en hebben geen recht op sociale voorzieningen. Kerk in Actie ondersteunt kerkelijke initiatieven zoals de Pauluskerk in Rotterdam, Villa Vrede in Utrecht en het Wereldhuis in Amsterdam, die ongedocumenteerden helpen met informatie, advies en scholing. Maar ze kunnen er ook terecht voor een warme maaltijd, worden geholpen met ingewikkelde post en als er een medisch probleem is. Steun het werk van Kerk in Actie voor mensen zonder papieren.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden alle zieken Gods hulp toe. Jezus zegt net voor Zijn hemelvaart: “Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld”(Matteüs 28:20). Moge u dat ook ondervinden, dat de Heer mét u is.

Hartelijk dank

Ook langs deze weg dank ik u, mede namens mijn vrouw en kinderen, hartelijk voor de vele blijken van meeleven naar aanleiding van het overlijden van mijn moeder. Ik mag wel zeggen, ze heeft het de afgelopen anderhalf jaar in Heemzicht goed gehad. Heel liefdevol en geduldig is ze verpleegd. Dankbaar zijn we dat we haar zolang in ons midden mochten hebben. Onze troost is dat ze nu bij de Heer is. Al uw blijken van deelneming en warme en troostende woorden hebben ons goed gedaan. Dank u wel daarvoor.

De weeksluitingen in Heemzicht, die iedere vrijdagavond om 18.30 uur gehouden worden in het restaurant, zijn vanaf heden ook weer toegankelijk voor de bewoners van de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Zaterdag 25 juni van 10.00-12.30 uur is de Loods achter supermarkt Heikoop weer open. U wordt van harte uitgenodigd een kijkje te komen nemen.

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de viering van het Heilig Avondmaal op 26 juni 2022 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Onverzettelijk

Intochtslied Psalm 149: 1 en 2 (Halleluja, laat opgetogen)

Woord van vergeving Efeziërs 1:7-8

Zingen WB 537:2 (O, Heer, heb dank)

Regel voor het leven Efeziërs 4: 25-32

Zingen WB 537: 3 en 4 (Zie, Heer, hier ben ik)

Moment voor de kinderen

Zingen WB 822 (‘k Heb Jezus nodig)

Schriftlezing Handelingen 15: 27-32

Zingen Lied 670: 1,2,3,5 en 6 (Kom Schepper God)

Zingen Lied 672: 1,2 en 3 (Kom laat ons deze dag)

Dankgebed en voorbeden, afgesloten met stil gebed en het gezongen Onze Vader, Lied 371.

Slotlied Lied 150a (Geprezen zijn God)

Zingen Lied 415: 3 (Amen, amen, amen)