Weekbrief 10 inclusief liturgie zondag 5 maart

Zondag 5 maart om 10.00 uur, de derde zondag van de Lijdenstijd, zal D.V. ds. Groenendijk uw voorganger zijn. Het thema is dan: Een hemels moment. Naar aanleiding van de verheerlijking van Jezus op de berg uit Lucas 9:28- 36.

Zondag 5 maart om 20.00 uur houden we D.V. weer een zangdienst. Organist Jan Hardlooper draagt zorg voor de orgelbegeleiding, dienstleider Cathelijn Oudshoorn spreekt de verbindende teksten.

Woensdag 8 maart om 19.30 uur, Biddag voor gewas en arbeid, hoopt ds. Groenendijk voor te gaan. Wij bidden om Gods hulp en zegen voor de akkerbouwers die weer op het punt staan om te poten en te zaaien, en voor de melkveehouders en veeboeren. Dat de gewassen weer mogen groeien en de arbeid van de boeren gezegend wordt. Ook bidden we voor alle arbeid die verricht wordt, in de zorg, het onderwijs, de fabriek, het bedrijfsleven en noem maar op. Dat mensen hun arbeid met vreugde mogen verrichten en dat God hen zegent. En we bidden om Gods hulp voor hen die helaas geen arbeid kunnen verrichten wegens zorgen of ziekte. Wij danken God dat wij hier in een vrij land leven en bidden natuurlijk om vrede in Oekraïne. We mogen weten dat de Heer nooit loslaat wat Zijn hand ooit begon.

Zondag 12 maart om 10.00 uur, de vierde zondag van de Lijdenstijd, zal D.V. oud-predikant ds. W. Bos uit Amersfoort voorgaan.

1. Diaconie - Palestijnse christenen

Bij de uitgang collecteren we voor ons kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083.

De eerste collecte bestemd voor het werk van Kerk in Actie voor Palestijnse christenen. Zij vormen een kleine gemeenschap in het Heilige Land: minder dan 2 procent van de bevolking is christen. Kerk in Actie steunt het werk van verschillende organisaties in Palestina die lokale gemeenten ondersteunen, zowel bij bijbelstudie als bij diaconaal werk. Gemeenteleden krijgen meer bijbelkennis en dat opent deuren: ze passen het toe in hun eigen leven en worden actiever in de kerk. Samen bespreken ze problemen in de samenleving en zoeken naar oplossingen. Sinds Marjam door haar vriendin Layla meegenomen werd naar een bijbelstudie is haar leven veranderd. De bijeenkomsten sloten goed aan bij de dagelijkse realiteit. We lezen verhalen over Jezus en Hij is nu haar grote voorbeeld. We bevelen deze zendingscollecte voor het werk voor Palestijnse christenen van harte aan.

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken. Anderen zijn aan de beterende hand. Ons meeleven gaat uit naar hen en wij bidden voor hen. David zegt in Psalm 31: “U zult mijn gids zijn, mij leiden, mij losmaken uit het net dat voor mij is gespannen. U bent mijn toevlucht.” (vers 4-5). Mogen degenen die het moeilijk hebben hulp en kracht van de Heer ontvangen. Veel sterkte toegebeden.

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

Zaterdag 4 maart van 10.00-12.30 uur is de Loods achter supermarkt Heikoop weer open. U bent van harte welkom voor al uw tweedehands goederen.

Groeten van het Loodsteam.

Kopij Heuvel

De kopij voor de Paas Heuvel moet ingeleverd zijn op donderdag 9 maart. Bij voorkeur per email: deheuvel@hervormdpiershil.nl

Paascrea middag in de Wurf

We willen voor de gemeente, en belangstellenden, een Paascrea middag organiseren op donderdag 30 maart van 14.00 tot 16.30 uur. We zorgen voor een gezellige middag in de Wurf.

Er zal een paasstukje gemaakt worden en we zorgen voor lekkere hapjes (soort eenvoudige high tea) in de sfeer van Pasen. De kosten per persoon zijn 10,= euro, op de middag zelf te voldoen. We leggen achter in de kerk een intekenlijst en u kunt intekenen tot 13 maart. (mailen kan ook naar mwdl@hotmail.com)

Liturgie voor de 3e zondag in de lijdenstijd, 5 maart om 10.00 uur uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Een hemels moment

Intochtslied: Psalm 91: 1, 2 en 5 (Heil hem wien God een plaats bereidt)