Weekbrief 29 inclusief liturgie zondag 17 juli

Zondag 10 juli om 9.30 uur zal ds. G.A. van de Weerd uit Geertruidenberg onze voorganger zijn

Zondag 24 juli om 9.30 uur hoopt Ds. R. ten Napel uit ‘s-Gravendeel voor te gaan.

U bent van harte welkom in de diensten!

We collecteren nu weer in de dienst.

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Als u te maken hebt met ziekte, grote of kleine zorgen, weet dan dit ….

“Als g’in nood gezeten, geen uitkomst ziet,

wil dan nooit vergeten, God verlaat u niet.

Vrees toch geen nood, ’s Heren trouw is groot

en op ’t nacht-lijk duister volgt het morgenrood.

Schoon stormen woeden, ducht toch geen kwaad,

God zal u behoeden, uw Toeverlaat”

Vakantie

De vakantie is weer begonnen. Meestal is het wel te merken in de kerk, lege plekken …. De één vertrekt naar een camping, hotel of huisje in binnen- of buitenland, de ander blijft thuis. Maar hoe u uw vakantie ook doorbrengt, wij wensen u een goede tijd en hopen dat u uitgerust en vol nieuwe energie over enige tijd weer aanwezig zult zijn. En vergeet niet om van tevoren even op internet te kijken welke kerken er zijn in de buurt van uw vakantieadres.

Vervanging tijdens vakantie

Ds. Groenendijk heeft vakantie van donderdag 7 juli t/m woensdag 3 augustus.

Tijdens zijn afwezigheid nemen collega’s voor mij waar. Mocht u in deze periode contact met een dominee wensen, wilt u dan contact opnemen met de contactpersoon voor de kerk: scriba Pim Visser, Korenmaaier 15, Goudswaard, 0186-603354, info@hervormdpiershil.nl. Hij legt dan vervolgens contact met mijn vervanger. En bij afwezigheid van Pim Visser kunt u contact opnemen met Corry van der Heiden, Beatrixstraat 12, Piershil, 06-23286254, hervormdpiershil@ziggo.nl.

Samen aan tafel

Woensdag 6 juli was er weer Samen aan Tafel. En het was net als alle keren daarvoor weer heel gezellig. Inclusief medewerkers zitten we met ongeveer 35 á 40 personen aan tafel en genieten we van heerlijk eten. De eerstvolgende keer is woensdag 3 augustus. Eet u altijd alleen of weet u misschien iemand in uw omgeving, neem dan contact op met Marjo van der Oost, tel. nr. 06-10869978.

Zangdienst

In de Zomer Heuvel staat vermeld dat er op zondag 7 augustus een zangdienst is. In verband met de vakantie periode gaat deze zangdienst niet door. De eerstvolgende is op zondagavond, 4 september.

Vrijdag 22 van 13.00-16.00 uur en zaterdag 23 juli van 10.00-12.30 uur is de Loods achter supermarkt Heikoop weer open. U bent van harte welkom voor al uw tweedehands goederen.

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de dienst over de vervolgde kerk op zondag op 17 juli 2022 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Welkom en mededelingen

Aanvangslied: Psalm 15: 1, 2 en 3 (Wie zult Gij noden in uw tent)

Zingen: Lied 195 Klein Gloria (Ere zij de Vader en de Zoon)