Weekbrief 7 inclusief liturgie van zondag 13 februari

Zondag 13 februari om 10.00 uur zal ds. D.C. Groenendijk uw voorganger zijn. We staan dan stil bij de opdracht om zorg te dragen voor mensen in nood, het werelddiaconaat. En we mogen dus weer samenkomen en samen zingen. Een gezegende dienst gewenst!

Zondag 20 februari om 10.00 uur hoopt ds. R. ten Napel uit ’s Gravendeel voor te gaan.

Vanwege de online diensten kunt u uw collectebijdragen overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

De 1e collecte bestemd voor Werelddiaconaat Oeganda: "Weerbaar tegen droogte en overstromingen"

Moses Egayu groeide op in een klein afgelegen dorp in Noord-Oeganda. Hij weet hoe moeilijk het is om in dit droge gebied genoeg voedsel te verbouwen. Door klimaatverandering is het alleen maar moeilijker geworden: het is of te droog of er zijn overstromingen. Nu staat hij in zijn eigen regio aan het hoofd van de hulporganisatie van de Oegandese Anglicaanse Kerk en steunt hij boerengezinnen in hun strijd om het bestaan. Met hulp van Kerk in Actie stimuleert hij 900 boeren en boerinnen om hun krachten te bundelen in sterke boerenorganisaties van ongeveer twintig personen. Ze leren:

• over zaden die sneller kiemen of langer doorgroeien zonder regen.
  • samen bomen planten en houtkap verminderen om erosie te voorkomen.
  • energiezuinige ovens bouwen om hout te besparen.
  • hun oogst goed bewaren.
  • samen een betere prijs vragen voor hun producten.
  • imker worden en bijenkasten aanschaffen.
  • spaargroepen vormen om te kunnen investeren in landbouw.

Coronaversoepelingen

1. Kerkgangers zijn weer welkom in de diensten. In verband met de grootte van ons kerkgebouw kan dat tot ongeveer 50 personen.
  2. Bij het betreden en het verlaten van de kerk verwachten wij dat u een mondkapje draagt en uw handen desinfecteert.
  3. We blijven de anderhalve meter maatregel houden. Mensen die tot eenzelfde huishouden behoren mogen wel dichter bij elkaar zitten.
  4. Door de koster of iemand van de kerkenraad wordt u een zitplaats toegewezen.
  5. Alle liederen mogen we weer (ingetogen) meezingen.

Het is fijn dat we samen weer Gods Woord mogen horen, de lofzang mogen zingen en ons tot God kunnen richten in gebed. Dat u erdoor bemoedigd mag worden!

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. De psalmdichter zegt in Psalm 62:2: “Alleen bij God vindt mijn ziel haar rust, van Hem komt mijn redding.” Mogen allen die met ziekte en zorgen te maken hebben rust vinden bij God.

Bijbelkring Jesaja

Dinsdag 15 februari om 19.30 uur is D.V. weer de volgende bijeenkomst van de Bijbelkring over Jesaja in de raadzaal van het voormalige gemeentehuis. Centraal staat dan Jesaja 25. U bent van harte welkom! Voor degene die naar de Bijbelkring komen, liggen achter in de kerk, op de tafel, de nieuwe hoofdstukken.

De weeksluitingen in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk, zijn weer van start gegaan. Iedere vrijdag om 18.30 uur houden we D.V. een bijeenkomst in het restaurant. De vieringen zijn vooralsnog alleen bestemd voor de bewoners van Heemzicht zelf. Fijn dat dit ook weer mogelijk is.

We zoeken nog vrijwilligers die kunnen helpen om de bewoners ván en weer naar hun kamers te brengen. U bent dan ongeveer 1 x in de 7 weken aan de beurt. Graag opgeven bij Corry van der Heiden, dan wordt er een rooster gemaakt wanneer u aan de beurt bent.

Van Gogh Bijbels

Op kerstavond, 24 december 2021 zijn we als gemeente gebruik gaan maken van de NBV21. Er zijn nu enkele ‘oude’ van Gogh bijbels (NBV 2014) over. Mocht u interesse hebben dan kunt u deze voor een vriendelijk prijsje overnemen, u kunt dan contact opnemen met één van de kerkenraadsleden. Als er meer interesse is dan aanbod, dan gaan we voor de hoogste bieder.

De Loods is weer geopend op vrijdag 18 en zaterdag 19 februari 2022.

Vrijdag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur.

Volgens de richtlijnen mogen er een beperkt aantal mensen naar binnen (dit zijn er 10).

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de viering op zondag 13 februari 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Geven is zaaien

Intochtslied Psalm 92: 1,2 en 3 (Waarlijk, dit is rechtvaardig)

Woord van genade Efeziërs 2:8-9