Weekbrief 34 inclusief liturgie zondag 20 augustus

Zondag 20 augustus om 9.30 uur hoopt de heer P. Mostert uit Hendrik Ido Ambacht voor te gaan.

Zondag 27 augustus om 9.30 uur zal D.V. ds. P. van Dam uit Houten voorgaan. Op deze zondag zullen we ons ook voorbereiden op het Heilig Avondmaal. Ds. van Dam zou aanvankelijk voorgaan in Gereformeerd ’s Gravendeel. Echter omdat ds. Groenendijk gevraagd is de nieuwe dominee aldaar te bevestigen, schuift ds. Van Dam door naar Piershil. Volgende week begint de zondagsschool weer en is er koffiedrinken na de dienst.

Bij de uitgang collecteren we voor ons kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083.

Hartelijk dank!

Een aantal gemeenteleden heeft met zorgen en verdriet te maken. Mogen allen die een moeilijke tijd doormaken steun vinden bij onze God. David dicht in Psalm 23:1 en 3: “De Heer is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets. Hij geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden.” Wij bidden dat de Heer allen die het moeilijk hebben kracht geeft en geborgenheid bij Hem.

De Loods is geopend op zaterdag 19 augustus van 10.00-12.30 uur. De Loods bevindt zich achter supermarkt Heikoop in Piershil. U bent van harte welkom voor al uw tweedehands goederen.

Groeten van het Loods team.

Wekelijks is er op vrijdagavond een weeksluiting in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk. Deze viering begint om 18.30 uur en wordt gehouden in het restaurant. De bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen worden van harte hiervoor uitgenodigd!

Onrustig

Grote zorgen zijn er in de wereld: de strijd in Oekraïne is heftig en gaat maar door, onrust heerst er in Noord-Afrika en ook in de VS, waar de verdeeldheid groot is. Voor velen is de vakantie anders verlopen dan gehoopt. In het ene land waren er bosbranden en zinderende hitte, in het andere land overstromingen en overmatige regenval. Eigenlijk is het best een onrustige tijd. Toch hoop ik dat u bij alle onrust die er speelt in de wereld rust mag vinden bij God. “Zoek rust mijn ziel bij God alleen, Hij is mijn redding” (Psalm 61: 6 en 7).

Weer naar school

Aanstaande maandag beginnen de scholen weer. Wij hopen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en met goede moed weer naar school zullen gaan. Het is eerst even wennen, maar al gauw is het weer gewoon. Een fijne tijd wensen en bidden wij jullie toe op school.

Startdag 30 september

Zoals al eerder aangekondigd zullen we bij welzijn en leven met elkaar als leden van onze gemeente op zaterdag 30 september 2023 feestelijk ons seizoen aftrappen met een startdag.

Aangezien onder andere wegens corona en andere omstandigheden jarenlang geen bijeenkomsten mogelijk waren vinden we het als kerkenraad tevens een goed idee om deze startdag te gebruiken om al onze vrijwilligers (wie is dat niet?) in het zonnetje te zetten en te bedanken. Daarom is besloten op zaterdag 30 september 2023 om een uur of vier in de middag in de haven van Puttershoek op te stappen op zeilcharterschip “De Zeeland” voor een prachtige vaartocht met diner. Dat alles zal ongeveer vier uur lang duren.

Het schip is rolstoel- en rollatorvriendelijk en goed toegankelijk. In principe kan dus iedereen mee. Deelname is geheel kosteloos.

De komende weken zullen achter in de kerk lijsten liggen waarop u kunt intekenen voor deelname. Uiteraard is opgave van het aantal deelnemers van groot belang. Als u dieetwensen hebt waarmee gerekend moet worden, geef dat dan ook even aan. Als u geen vervoer hebt naar en van de haven van Puttershoek naar uw woning, geef dat dan ook aan. Wij zullen er dan voor zorgen dat u thuis gehaald en teruggebracht wordt. Mocht u niet in staat of in de gelegenheid zijn voor intekening naar de kerk te komen, leg dan even - bijvoorbeeld per e-mail of telefonisch - contact met een kerkenraadslid.

Als u al meer wilt weten over “De Zeeland” kijkt u dan op www.dezeeland.com

Liturgie voor de dienst op zondag 20 augustus 2023 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Intochtslied: Lied 218 (Dank u voor deze nieuwe morgen)

Votum en groet