Weekbrief 27 inclusief liturgie zondag 2 juli

Zondag 2 juli om 9.30 uur hoopt ds. H. Mast uit Terheijde aan Zee voor te gaan.

Zondag 2 juli om 20.00 uur is er D.V. weer een zangdienst. Jan Hardlooper verzorgt de orgelbegeleiding en Pim Visser is de dienstleider.

Zondag 9 juli om 9.30 uur zal DV Ds. J.P. Bijl uit Strijen onze voorganger zijn.

Bij de uitgang collecteren we voor ons kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083.

De bekercollecte tijdens de Avondmaalsviering is bestemd voor: ‘de Overbrugging’. De Overbrugging is een non-profit organisatie in Oud-Beijerland. Ze helpen mensen die zijn vastgelopen in de maatschappij door ze begeleiding en waar nodig onderdak te bieden. Samen zoeken we naar de zorg die nodig is om weer zelfstandig te functioneren.

Hartelijk dank!

Bloemen

Afgelopen zondag, 25 juni, werden de bloemen weer in het voedselkastje gezet. We hopen dat we er weer iemand blij mee hebben kunnen maken.

Een aantal gemeenteleden verkeren wegens ziekte of zorgen in een moeilijke tijd. Ons medeleven gaat uit naar hen. Als u te maken hebt met ziekte, grote of kleine zorgen weet dan dat God mét u is. Hij zegt in Jesaja 41:10 “Ik zal je sterken, Ik zal je helpen, je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.” Mogen allen die een zware tijd doormaken kracht van de Here God ontvangen en weten dat Hij met hen is. Dat is ook ons gebed.

Bloemen

Het plantje van afgelopen zondag 11 juni is weer in de voedselkast geplaatst. Daarmee hopen wij weer iemand te verblijden.

De Loods is geopend op vrijdag 7 juli van 13.00-16.00 uur en zaterdag 8 juli van 10.00-12.30 uur. U bent van harte welkom voor al uw tweedehands goederen.

Ook kunt u uw spullen voor ‘Cibus’, het voedselkastje, hier kwijt. Er staat een krat wat hiervoor speciaal bestemd is.

De Loods bevindt zich achter supermarkt Heikoop in Piershil. Groeten van het Loods team.

Cibus voedselkastje

Enige tijd geleden stond er weer een oproep voor spullen om het voedselkastje aan te vullen. Hartelijk dank weer voor uw bijdrage.

En nu wordt het vakantie tijd. We hebben onze vakantie gepland, moeten aan van alles en nog wat denken, veel regelen, koffers inpakken, de laatste klusjes doen ……….. en dan kunnen we op vakantie. Maar voordat u in de auto of het vliegtuig stapt, wilt u nog even denken aan diegene die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen? Uw bijdrage aan het voedselkastje (producten of geld overgemaakt op de bankrekening) wordt zeer gewaardeerd.

Wekelijks is er op vrijdagavond een weeksluiting in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk. Deze viering begint om 18.30 uur en wordt gehouden in het restaurant. De bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen worden van harte hiervoor uitgenodigd!

Vakantie

Het vakantieseizoen breekt weer aan. De één blijft thuis, de ander trekt erop uit. Hoe u uw vakantie ook viert, ik hoop dat u rust mag vinden van al het werk en de zorgen. Dat u op adem mag komen. En dat u in de rust, in de schepping zich verbonden zult voelen met God, zoals Psalm 146 het zegt. Mag u Zijn steun in de komende tijd ondervinden, evenals de vreugde van het samenzijn met elkaar.

Vervanging tijdens vakantie

Afgelopen jaar was voor mij een mooi en tegelijk druk jaar. Het was mooi om betrokken te zijn bij vele activiteiten van onze gemeente, bij de kerkdiensten, lief en leed en het werk voor de synode. Helaas blijven de zorgen over onze dochter aanhouden. Het is fijn dat nu voor ons de vakantie aanbreekt. Deze is van maandag 26 juni t/m zondag 23 juli. Wij hopen dan enkele weken in Oostenrijk te vertoeven.

Tijdens mijn afwezigheid nemen collega’s voor mij waar. Mocht u in deze periode contact met een dominee wensen dan kunt u dat doorgeven aan de contactpersoon van de kerk.

In de periode van 26 juni t/m 14 juli is dat:

• scriba Marjolein Nieuwenhuizen, Koningin Julianastraat 52, Piershil, 06-23127816, info@hervormdpiershil.nl.
  • Corry van der Heiden, Beatrixstraat 12, Piershil, 06-23286254, hervormdpiershil@ziggo.nl

In de periode van 15 juli t/m 23 juli:

• Peter de Lange, Oud Piershilseweg 7, Piershil, 06-10067097.

Liturgie voor de dienst van zondag 2 Juli 2023 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Intochtslied: Psalm 98: 1 (Zing een nieuw lied voor God de Here)

Votum en groet

Zingen: NLB 972: 5,7 en 9 (Gij doet ons reizen door de tijd)