Weekbrief 22 inclusief liturgie van zondag 29 mei

Zondag 29 mei om 9.30 uur zal D.V. ds. D.C. Groenendijk uw voorganger zijn. Deze zondag wordt ook wel Wezenzondag genoemd, omdat het valt tussen het vertrek van Jezus van de aarde op Hemelvaart en de uitstorting van de Heilige Geest op Pinksteren. Maar we weten: Jezus liet ons niet alleen. Op deze zondag is er ook weer zondagsschool en koffiedrinken.

1e Pinksterdag, zondag 5 juni om 9.30 uur, hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Jezus had gezegd: Als Ik er niet meer ben stuur Ik jullie mijn Heilige Geest, waardoor Ik in jullie ben (Joh.14:20). En daardoor, doordat zijn Geest in ons is, kunnen wij Zijn licht weerspiegelen. ’t Is zoals het bekende Pinksterlied het zegt: Schijn in mij, schijn door mij. Jezus’ licht schijnt in ons en door de Heilige Geest kunnen wij Zijn licht uitstralen, doorgeven.

1e Pinksterdag, zondag 5 juni om 20.00 uur, houden we D.V. weer een zangdienst. Deze staat natuurlijk in het teken van de uitstorting van de Heilige Geest. De liederen zijn uitgekozen door Adriaan Veerman en Johan Mourits, die tevens de liederen op het orgel begeleidt. De dienstleider is Peter de Lange. U bent van harte welkom in de diensten.

U bent van harte welkom in de diensten!

We collecteren nu weer in de dienst.

2. Instandhouding eredienst
  3. Toekomst van de kerk

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

• Diaconie NL75RABO0160234751
  • Kerkrentmeester NL61RABO0160200083

De 1e collecte van volgende week, 1e Pinksterdag, is bestemd voor Zuid Afrika

Bijbel brengt arme boeren in actie in Zuid-Afrika. Veel inwoners in de Zuid-Afrikaanse provincie KwaZulu-Natal leven al generaties lang in armoede. Ze geloven niet dat het ooit beter zal worden. Met een ambitieus bijbel- en landbouwprogramma lukt het een Zuid-Afrikaanse organisatie om dit te doorbreken: ze brengen families samen in actie en geven hen hoop. De inwoners lezen eerst samen bijbelverhalen, die hen inspireren om niet bij de pakken neer te zitten maar in actie te komen. Daarna leren ze hoe je compost maakt voor een vruchtbare bodem, moestuinen aanlegt en water beter vasthoudt. En hoe je samen een spaargroep vormt en een bedrijf opzet. Het programma is succesvol: door betere landbouwmethoden verhogen de boeren hun voedselopbrengst en is er meer geld voor investeringen, onderwijs en gezondheidszorg Vader Shabangu begon na de training een moestuin en verkoopt nu ook schoorstenen. Die gebruiken mensen als afvoer van hun oven. Zoon Mnqobi (8) vindt het zo leuk dat hij zijn vader nu helpt met groenten planten en besproeien en schoorstenen in elkaar zetten. Steun dit werk via Kerk in Actie via de collecte in onze kerk. Kijk voor meer informatie op: www.kerkinactie.nl/bijbelsboeren

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden alle zieken Gods hulp toe. Op het moment van Jezus’ hemelvaart hief Hij zijn handen op en zegende de discipelen. En, schrijft Lucas in Lucas 24:51, “terwijl Hij hen zegende, ging Hij van hen heen en werd opgenomen in de hemel.” Dat betekent: Jezus’ zegen gaat door, Hij blijft ons zegenen. Moge u dat bemoedigen en nieuwe kracht geven. Wij leven van Zijn zegen.

De weeksluitingen in Heemzicht, die iedere vrijdagavond om 18.30 uur gehouden worden in het restaurant, zijn vanaf heden ook weer toegankelijk voor de bewoners van de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Zaterdag 28 mei van 10.00-12.30 uur is de Loods weer open.

U vindt de Loods op de Kade, achter supermarkt Heikoop. U wordt van harte uitgenodigd een kijkje te komen nemen.

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor zondag 29 mei 2022 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Ver weg en toch dichtbij

Welkom en afkondigingen

Intochtslied Psalm 27: 1 en 7 (Mijn licht, mijn heil is Hij mijn God en Here)

Woord van vergeving Johannes 14: 27

Regel voor het leven Johannes 15: 9-12, 16-17

Zingen Witte bundel 501 (Groot is uw trouw o Heer)

Moment voor de kinderen

Zingen Witte bundel 505 (Majesteit)

1e Schriftlezing Handelingen 1: 3-11

Zingen Lied 661 (Ten hemel opgevaren is, halleluja)

2e Schriftlezing Handelingen 6:8-10, 13-15 + Handelingen 7:54-58a

Zingen Lied 871 (Jezus zal heersen waar de zon)

Zingen Lied 663 (Al heeft Hij ons verlaten, Hij laat ons niet alleen)

Dankgebed en voorbeden

Slotlied Lied 146c: 1,4 en 7 (Alles wat adem heeft love de Here)

Zingen Gezang 456: 3 (Amen, amen, amen!)