Weekbrief 11 inclusief liturgie zondag 13 maart

Zondag 13 maart om 10.00 uur zal ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Het is dan de derde Lijdenszondag. Ik hoop over het vierde kruiswoord van Jezus te spreken: “Mijn God, mijn God, waarom hebt U Mij verlaten?” (Matteüs 27:46).

Zondag 20 maart om 10.00 uur hoopt ds. P. Vermaat uit Veenendaal voor te gaan.

U bent van harte welkom en wensen u een gezegende dienst!

Na afloop van de dienst wordt er bij de uitgang gecollecteerd. Deze keer houden we één collecte, de bidstondcollecte, welke bestemd is voor de kerk.

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

Gebed

Thuis en gezamenlijk blijven we bidden voor Oekraïne, voor al die angstige, geslagen families, voor al die vluchtelingen, voor al die mannen die moeten vechten. Wij bidden om moed, kracht en standvastigheid. En we bidden ook voor de Russische soldaten die niet weten waar ze mee bezig zijn en noodgedwongen moeten vechten. Wij bidden dat de vrede die Christus geeft de leiders ertoe mag aanzetten vrede te bewerkstelligen. Wij bidden dat de Oekraïners bestand zijn tegen alle dingen door de Heer die hen kracht geeft.

Komst vluchtelingen uit Oekraïne

Vanwege de enorme stroom vluchtelingen uit Oekraïne is het vrijwel zeker dat het oude gemeentehuis te Piershil een noodopvanglocatie wordt. Mooi is het dat een aantal kerken en de dorpsverenigingen uit de vroegere gemeente Korendijk bereid zijn mensen te mobiliseren het oude gemeentehuis gereed te maken voor deze vluchtelingen. Waarschijnlijk zijn veel vrijwilligers nodig voor veel werkzaamheden, en zeker ook om de mensen straks op te vangen, aandacht te geven en geestelijke bijstand. Wij wachten nu eerst op nadere berichten van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid en Gemeente Hoeksche Waard. Zodra wij meer weten maken wij het u bekend en hoort u hoe u mee kunt doen.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. Jesaja zegt in hoofdstuk 40:11: “Als een herder weidt Hij zijn kudde: zijn arm brengt de lammeren bijeen, Hij vlijt ze tegen zijn borst, en zorgzaam leidt Hij de ooien.”

Mogen allen die met ziekte en zorgen te maken hebben de zorg van de Heer ook zo ervaren!

Bijbelkring Jesaja

Dinsdag 15 maart van 19.30 – 21.00 uur is D.V. weer de volgende bijeenkomst van de bijbelkring over Jesaja. De gespreksvragen worden nog verspreid. In verband met de waarschijnlijke komst van vluchtelingen in het oude gemeentehuis wijken wij uit naar de kerkzaal of bovenzaal van de kerk.

Groothuisbezoeken

Op maandagavond 4 april, dinsdagavond 5 april en donderdagmorgen 7 april hopen we groothuisbezoeken te houden. In deze bijeenkomsten denken we op een toegankelijke manier na over een geloofsonderwerp en is er ruimte voor onderlinge ontmoeting. De avonden worden bij iemand thuis georganiseerd. Onderwerp en uitnodiging volgen later. Denk u er alvast even over na welke datum voor u het meest geschikt is.

Iedere vrijdag om 18.30 uur houden we D.V. een bijeenkomst in het restaurant van Heemzicht. De vieringen zijn vooralsnog alleen bestemd voor de bewoners van Heemzicht zelf. Fijn dat dit ook weer mogelijk is.

De Loods, achter supermarkt Heikoop, is weer geopend op vrijdag 18 maart 2022 van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdag 19 maart 2022 van 10.00 tot 12.30 uur.

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de 3e Lijdenszondag, zondag 13 maart 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Mijn God, mijn God, waarom hebt U Mij verlaten?

Intochtslied Ps 118: 1 en 5 (Laat ieder ’s Heren goedheid prijzen)

Woord van genade Titus 2: 14

Leefregel Titus 3: 1b-2, 8

Zingen WB 501 (Groot is Uw trouw o Heer)