Weekbrief 44 inclusief liturgie van zondag 31 oktober

Zondag 31 oktober 10.00 uur zal ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Er is dan ook zondagsschool en we bereiden ons voor op het Heilig Avondmaal van volgende week. Na afloop van de dienst wordt u/jullie van harte uitgenodigd om onder het genot van koffie/thee/fris elkaar te ontmoeten.

Woensdag 3 november 19.30 uur hoopt ds. Groenendijk voor te gaan. We houden dan D.V. onze dankstond voor gewas en arbeid.

Zondag 7 november 10.00 uur hopen we het Heilig Avondmaal te vieren. In de tekenen van brood en wijn gedenken en vieren we dat onze Heiland Jezus Christus gestorven is aan het kruis en opgestaan uit Zijn graf om ons te verlossen van zonden, donkerte en de dood. Ds. Groenendijk hoopt dan voor te gaan.

Zondag 7 november 20.00 uur is er D.V. weer een zangdienst. Onder begeleiding van Conny de Ronde en Peter de Lange brengen we in ons zingen God de eer.

De diensten zijn ook te volgen via het internet: www.kerkdienstgemist.nl (daarna invullen: Piershil). In Heemzicht zijn de diensten live te volgen via kerkradio op kanaal 3.

Wij wensen u en jullie gezegende diensten.

Wintertijd

Zondagnacht 31 oktober gaat de wintertijd in. Dat betekent dat u de klok een uur achteruit kunt zetten. Vanaf zondagmorgen beginnen de morgendiensten om 10.00 uur

De collecte wordt gehouden na afloop van de dienst bij de uitgang. Het collecteblok staat in de toren van de kerk.

Ook uw gift voor de zending (bus staat achter in de kerk op tafel) en het orgelfonds is van harte welkom.

Vanzelfsprekend kunt u ook uw bijdragen blijven overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

Dankstond gewas en arbeid

Op D.V. deze woensdagavond, 3 november om 19.30 uur komen wij bij elkaar om God te danken voor het leven, het dagelijks voedsel, het werk dat wij mochten verrichten (onbetaald en betaald, binnens- en buitenshuis), voor alle mogelijkheden die wij krijgen, voor de oogst van het land, voor de zuivel en de bloemen, én dat wij onder Gods beschermende hand mogen leven in goede en kwade dagen. Natuurlijk leggen wij aan God ook de nood van de wereld en van ons persoonlijk voor. In het vertrouwen: "Roep je Mij aan, Ik geef antwoord, in de nood zal Ik bij je zijn" (Psalm 91:13). Hartelijk welkom!

Coronamaatregelen

Het aantal coronazieken neemt helaas weer toe, met name onder de nietgevaccineerden. Ook lezen we dat de werking van de vaccins geleidelijk iets afneemt. God zij dank zijn er tot op heden geen besmettingen vastgesteld naar aanleiding van ons beleid en onze samenkomsten. Het advies in de kerk is: zorg voor gepaste afstand en laat kerkgangers zich zo weinig mogelijk verplaatsen. Zo kunnen we zonder een gelimiteerd aantal kerkgangers blijven samenkomen rond Gods Woord en Hem de lof toezingen.

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende. Wij wensen en bidden alle zieken Gods nabijheid en kracht toe. In Hebreeën 13 vers 5 zegt de Heer: ‘Nooit zal Ik u afvallen, nooit zal Ik u verlaten’. Mag dat u houvast geven!

Catechisatie

De eerstvolgende catechisatie is op dinsdag 2 november van 19.15 uur – 20.15 uur in de bovenzaal naast de kerk. En daarna iedere twee weken. We hebben een leuke groep. Denk je er nog over om mee te doen, je bent hartelijk welkom! Als je meer wilt weten neem dan contact op met ds. Kees Groenendijk (06-57075093, dominee@hervormdpiershil.nl).

Bijbelkring

De volgende Bijbelkring over Jesaja is op dinsdag 26 oktober van 19.30 - 21.15 uur in de bovenzaal van de kerk. U bent van harte welkom!

De Loods is weer geopend op: Vrijdag 29 oktober zaterdag 30 oktober U bent van harte welkom.

Openingstijden: vrijdag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur

U bent van harte welkom.

Wekelijks om 18.30 uur houden we de weeksluiting in Heemzicht. Deze vindt plaats ‘Int Achterste’. Iedereen uit het verzorgingshuis mag nu aanwezig zijn. Bezoek vanuit de aanleunwoningen en het dorp is helaas nog niet mogelijk. Een gezegende weeksluiting gewenst!

Redactieleden en samensteller De Heuvel

We willen ons kerkblad De Heuvel nog aantrekkelijker maken met o.a. nieuwe rubrieken als ‘Mijn meest dierbare lied’ en ‘Hoe denkt u hierover?’ Bij dat laatste geven verschillende gemeenteleden hun mening over iets actueels in kerk of maatschappij. Om deze vernieuwing van De Heuvel te realiseren zoeken we enkele redactieleden. Wie zou willen meedoen? Daarnaast zoeken we een nieuwe samensteller van De Heuvel, iemand die de artikelen verzamelt en de opmaak verzorgt. Heleen en Pim Visser hebben dat jaren gedaan. Zij zouden deze taak nu willen overdragen op een ander? Wie zou dit willen overnemen? Voor beide functies kunt u contact opnemen met ds. Groenendijk

Spreekwoorden en uitdrukkingen uit de Bijbel

Je staat goed aangeschreven ….

Je hebt een goede naam, je staat gunstig bekend, je hebt een goede reputatie, je komt van goeden huize, je staat goed aangeschreven. In de Bijbel is er sprake van het boek des levens, en in de laatste hoofdstukken van het laatste boek, de Openbaring aan Johannes, vinden we het levensboek van het Lam, waarin de namen opgetekend staan van de rechtvaardigen.

Psalm 69 : 29 …. schrap hun namen uit het boek van het leven, laat ze niet geschreven staan bij de rechtvaardigen.

Liturgie zondag 31 oktober 2021

Dorpskerk Piershil - aanvang 10.00 uur

Thema: Zachtmoedigheid

Intochtslied Psalm 108: 1 en 2 (Mijn hart is, Heer, in U gerust)