Weekbrief 12 inclusief liturgie zondag 17 maart 2024

Zondag 17 maart om 10.00 uur, de zesde Lijdenszondag, zal D.V. ds. Groenendijk bij ons voorgaan.

Palmzondag 24 maart 10.00 uur: Openbare Geloofsbelijdenis Op Palmzondag mogen we een feestelijke dienst meemaken. Dan zullen D.V. Eline en Edwin van Gameren (Hallinxweg 24, 3281 KD Numansdorp) belijdenis doen van hun geloof. Graag willen zij in het openbaar belijden dat zij geloven in de drie-enige God, in de hemelse Vader, onze Schepper; in Jezus Christus, zijn Zoon, onze Verlosser en in de Heilige Geest. Dankbaar zijn wij dat bij Eline en Edwin in de afgelopen jaren het geloof in God steeds meer is gaan groeien, waardoor zij nu deze stap zullen zetten. Toen Eline en Edwin nog klein waren zijn ze als baby gedoopt. God heeft toen al ‘ja’ tegen hen gezegd. En nu nemen ze de doop, die ze als kind gekregen hebben, voor hun eigen rekening, en zeggen ze ‘ja’ tegen God. Ook voor de ouders, Marcel en Cindy, is dit een bijzondere dag, een dag om God dankbaar te zijn. Wij zien uit naar deze dag en danken God dat dit mag gebeuren. Iedereen, jong en oud, is van harte welkom! Na afloop van de dienst kunnen we de nieuw belijdende leden feliciteren en Gods zegen wensen en kunnen we elkaar ontmoeten bij de koffie, thee of fris. Het koffiedrinken na de dienst op Paaszondag komt te vervallen.

De collecten zijn als volgt:

Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor het kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers;

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083

Hartelijk dank!

Meerdere gemeenteleden hebben zorg over hun gezondheid. Bij enkelen vindt momenteel ook onderzoek plaats. Wij bidden om Gods hulp voor allen die het moeilijk hebben. Jezus zegt tijdens hevige tegenwind tegen de discipelen in de boot: “Houd moed! Ik ben het, wees niet bang.” En daarna stapte Hij bij de discipelen in de boot en ging de wind liggen (Marcus 6:50-51). Die woorden van Jezus zijn ook voor ons bestemd: Wees niet bang, want Ik ben bij je. En Hij wil je rust geven.

Bloemen

De bloemen zijn afgelopen week bezorgd bij een jarig gemeentelid.

Bijbelkring Openbaring

Dinsdag 19 maart van 19.30 – 21.15 uur is D.V. de zesde bijeenkomst van de bijbelkring over Openbaring in De Wurf. Op deze avond bespreken we Openbaring 10 en 11 (hoofdstuk 6 van ons boekje). Net als bij de zeven zegels krijgt Johannes voorafgaand aan de zevende bazuin een dubbel visioen te zien. Het gaat over Johannes’ eigen roeping en die van de gemeenten. Pas daarna zal de zevende bazuin klinken. U bent weer hartelijk welkom!

De Loods is geopend op;

• zaterdag 16 maart 2024 van 10.00-12.30 uur

Groeten van het Loods team.

Gemeenteavond

Inmiddels is bekend wanneer de gemeenteavond gehouden wordt. Dat is D.V. op donderdag 16 mei om 19.30 uur in ons kerkgebouw. De spreker op deze avond zal zijn: ds. Joost Schelling, directeur van de Vereniging van Kerkrentmeesters. Ds. Schelling zal een inleiding houden met als thema: ‘Piershil: kerk voor het dorp, het dorp in de kerk’. Wij hebben voor dit thema gekozen omdat wij graag een uitnodigende dorpskerk willen zijn, die ook iets betekent in het dorp. Diverse vragen zijn hiermee verbonden, zoals: de kerkzaal vernieuwen of een bijzaaltje bouwen; de kerk doordeweeks openstellen; projectieschermen of nog een andere tweede liedbundel en speciale laagdrempelige diensten voor het dorp. Meer hierover volgt later. Noteert u alvast de datum in uw agenda.

Wekelijks is er op vrijdagavond een weeksluiting in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk. Deze viering begint om 18.30 uur en wordt gehouden in het restaurant. De bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen worden van harte hiervoor uitgenodigd!

Liturgie voor de dienst op 17 maart 2024 de 6 e Lijdenszondag om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: De V van victorie (over de symboliek van de palmtak)

Intochtslied: Psalm 92: 1,7 en 8 (Waarlijk, dit is rechtvaardig)

Woord van genade: Lucas 23: 34